Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 7005 ggr
raudur
0

Neontetra

Har ett gäng neontetror,men vissa har tappat den röda färgen lite.Vad beror det på?

KerstinL
0

Kan vara fodret.. många fiskar får sin skarpa färg av tillsatser i fodret och byter man foder så kan dom ändra färg/blekna.. sen kan det bero på ålder oxå förstås ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

raudur
0

Dom är nyköpta,ganska små så gamla tror ja inte dom e.Dom får aquatic nature tropical att äta

KerstinL
0

Det är bra foder du ger dom men dom kan vara uppfödda på ett helt annat foder, finns foder som är jättemycket färgtillsatser i, och dom vill ju sälja färggranna fiskar så.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

raudur
0

ok,men du ser dom liiiite rödare ut efter dom fick mat så…..=)

heffaklump
0

Dom kanske bara är lite stressade av att vara i ett nytt akvarium och har kanske inte helt aklimatiserat sig än ;) Många fiksar blir bleka när dom är tressade, tex om dom kommer till en ny miljö (:

Amoz
0

Vilken temperatur har du i vattnet?

raudur
0

runt 24-25 grader

Amoz
0

Du kan nog testa med runt 25-26, tror färgerna kommer blomma ut mer då

JessicaN
0

Jag har sett att mina neontetror "stänger av" färgen när det är mörkt. Om lampan har varit släckt ett tag och jag helt plötsligt tänder när det inte ska vara ljust i karet enligt dom så har dom knappt några färger alls, så har det varit ända sedan jag köpte dom för över ett år sedan. Det blåa lyser inte alls på dom då :P

raudur
0

ok,tack så ycket för hjäpen =)

[fantasi]1
0

jag säger som #5, mina brukar bli bleka vid vattenbyten och när jag är i karet och rotar, de känner sig stressade helt enkelt =)

Danelius
0

Många fiskar använder sin färg för att visa vem som är boss… Alltså dom med starkast färg är oftast dom starkaste… Men när det blir mörkt ser inte fiskarna varandra så då behöver dom inte visa sin färg.

Därför bleknar vissa fiskar när man släcker som exempel mina neontetror och Jessicas.

// Danelius