Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 1466 ggr
heffaklump
0

Inga ägg! :O

Just nu i denna stund så håller två av mina kampfiskar på att para sig för fullt men honan släpper alfrig några ägg! Dom kanske har parat sig 6-10 gånger och inga ägg kommer. Hon kan ju inte vara helt slut på ägg för jag har aldrig parat henne eller så. Jag har sett ibland hennes ägg i magen också.

Vad kan vara fel?! Har försökt så länge nu med att få dom att para sig >.<

sussa08
0

kan hon vara för liten tro?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

heffaklump
0

Hmm jag vet inte… Den andra honan jag försökte med förra gången är ju i typ samma ålder och hon fick jag ju ta bort från hanen då han blev helt knäpp och sen efter så släppte hon ägg i sitt eget kar utan anledning "/ Tycker ni jag ska ta bort henne och testa med en annan hona? Har en jätte jätte stor hona som garanterat har tusentals ägg i sig.

sussa08
0

bättre att ta den feta honan, jag hade en hona som vart så fylls av rom att hon dog, för ingen av mina hanar ville leka av henne :(

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

heffaklump
0

Men hon är lixom inte tjock av rom utan hon är bara allmänt stor/lång. Hon är kanske 5-7 cm lång och är orlig ifall hon ska ge sig på hanen. Men tar bort lilla honan nu iallafall.