Hjälp! Konstig fena
Nu imorse när jag tänkte mitt akvarium så upptäckte jag att min kampfiskhanes stjärtfena va skumm. Jag tog fram en spegel så jag kunde se bättre va det va och det är som att hela han stjärtfena har typ fastnat eller stelnat? o.o Han kan inte spärra ut den fenan som dom andra utan den är i sin "normala" form och jätte stel "/
Vad kan det vara? Han ser lite groggig ut också och rycker till ibland… Det här hände mina förra kamphanar förra året och dom båda dog :(
Han va inte alls så igår.
Kan du ta bild? Kan det vara fenröta?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Stackars firre, hoppas att han blir frisk! Han är verkligen skitsnygg.

Hehe… Nu vet jag anledningen O.o Jag tog med mig lite vatten till en djuraffär när jag skulle köpa en SKIT stor hona :O Hon är nästan grotesk! Men iallafall så tog dom nitritprov och det visade sig att jag hade en allvarlig nitritförgiftning så nu sitter jag och tömmer halva akvariet på vatten och gerjjar med medel och massa.

Oj! Hoppas det löser sig för dig!

Jaadu det hoppas jag verkligen med! Honorna är totalt oberörda och det va därför jag inte hade någon tanke alls på att det kunde ha varit nitritförgiftning. Men tyvärr så har hanen gått bort nu pga att han fick problem och simma och inte kunde ta sig till ytan och massa.
Men nu har jag bytt hälften av vattnet, lagt i fyra saltstensbitar som jag fick och hällt i nytt medel. Jag hoppas allt det där kommer funka nu och ska fortsätta byta vatten dagligen ett tag framöver också.
Synd på den fina hanen :/
Och som jag sa till dig igår, byt ca. en tredjedel av vattnet en gång om dagen i ca 3 dagar nu, och låt bli att mata! Då ska det nog bli bättre :) ta med ett vattenprov nästa gång du kommer in också så vi kan se om det blivit någon förbättring! Ta gärna med en större burk också, så att vi kan göra fler än ett test ;)

Okej, det ska jag göra ;) Jag lär ju komma in till er någon gång nästa vecka för då har det ju gått ett tag. Den stora honan mår jätte bra för övrigt och jag hooppas det går att odla på henne trots hennes storlek :P