Kampfisk odling
Nu gör jag ett nytt inlägg istället för att fortsätta på den andra "Söker lättavlade fiskar".
Jag har nu satt hanen i yngelkaret och även honan men hon är i en yngelbox eller vad man nu ska kalla det :P Han har redan börjat bygga ett fins litet skummbo (efter bara typ 3 tim) under min så kallade mugg x) Jag tycker det ser ut som att han vill att honan ska förlja efter honom in under boet hela tiden för han står och viftar på stjärten hela tiden xP Honan blir bara sur när han kommer och tittar på henne ;)
Om man parar en röd cambodian ct hane med en blå/grön troligtvis vt hona, vad kan det då bli för färger? :)
Hanen under skummboet ^^

kan bli precis vilka färger som hellst, man vet ju inte vad som ligger bakom :P
Fin CT! Jag är på jakt efter ct, har en hona som ska växa och avlas på XD
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Hehe då kanske det blir nåt spennande resultat om jag lyckas på ynglen att överleva ;) Vill ju igentligen para honom med någon ljusare typ nästan vit hona eller nåt :P Det verkar vara svårt att få tag i någon sån nu "/
japp, men snart är fisk-säsongen igång igen :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

jupp och då ska jag leta som en tok efter fina honor ;D
men det här med infusorier, fick ju tips om hur man kunde få fram dom och det va ju genom att ta vatten i en burk och he i några riskorn. Ska det vara akvarie-vatten eller kran-vatten då?
oj det har jag ingen aning om, det är kerstin som sköter maten (och allt annat
sorry krstin!!) men det kommer nog nån som vet! :)

Emh… Du verkar det som att det har blivit ombytta roller helt plötsligt >.< Honan står och viftar på kroppen som en tok under hans skummbo menans han är borta och typ inte gör nåt o.o Förut för typ 15 min sedan så jagade han henne varge gång hon kom till honom och nu när hon kommer till honom så simmar han iväg? xO
#0 Om nån är avis nu så är det jag. :O

#8 haha xP Men jag är så less på han nu xO Han är livrädd för honan nu för hon har bitit av halva hans ena "arm" och lite i hans andra fenor. Hon är skit sur på honom för han fattar inte att hon vill para sig + att han har glömt bort att han har etts kummbo o.o