Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettmalar
Läst 6191 ggr
[Bolten]
0

Vilken mal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken mal är det på bilden? och hur stora blir de?

Ursäkta dålig bild..

[Enourre]
0

Har en liknande men har glömt vad den heter… x< men jag har den i mitt 150 liters och tror att det räcker

GuUuLd
0

Tycker att det liknar en liten Gibbiceps L165, dessa kan bli 50-60 cm långa och vill ha ett akvarium som är 200cm ungefär.

Dock är ju inte strl. något de talar om när man köper dem så små.

Sålde min för någon månad sedan när jag tyckte den var förstor, då var den ca 15cm och inte så snäll mot de andra malarna när det var dags för mat.

Men det kan ju vara någon annan art, dock tycker iaf jag det ser ut att vara en L165.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[Isa96]
0

Är 100% säker på att det där är en segelfenspleco (Gibbiceps, L165). Dom blir (som GuUuld skriver) ca 60 cm. Man bör ha minst 700 liter iaf till en fullvuxen. Har en på ca 9 cm nu, men han växer långsamt.

[Isa96]
0

#0 Ps. det är en hane :)

Per-Haninge
0

Nyfiken fråga, hur ser man det?

Per/Haninge

Per/Haninge

Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.

GuUuLd
0

Undrar samma som #5

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Isa96]
0

Hanarna har "rund" ryggfena, medans honorna har mer "rak" ryggfena, på den här bilden är det en hona

[Isa96]
0

Det här är en hane, dom är i ungefär samma storlek, hanen har mer segelliknande form på fenan :)

GuUuLd
0

Könsskillnad: Hanarna har större fenor och ryggfenan är speciellt förstorad och har en segelliknande form.

Så rund är väl inte helt rätt benämning.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Isa96]
0

Nä, det har du rätt i *nyvaken* XD. Menar större :)

GuUuLd
0

ser ut som att jag också är nyvaken när jag skrev förra inlägget.. hehe

//GuUuLd, 

-IE Photography-

GuUuLd
0

Ja då kan man ju komma fram till att den jag hade var en hane då.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Isa96]
0

Japp, snygg teckning han hade, här är min, han är ca 9 cm nu. Han kanske ser ut lite som en hona här, men han är en hane :). Ingen superbild kanske, fotade med mobil X)

Nickel
0

Hade en sån innan (eller väldigt lik iallafall) Han blev 20 cm innan vi sålde honom till någon som hade ett mkt större akvarium. :)

Söt han e! ;)

karinf
0

Malen på bilden ovan (den mot rutan) ser ut att vara en glyptoperychtys joselimaianus L-001. Samma släkte som gibbicep.

Blir något mindre som max (50 cm) istället för 60 som gibbicep kan bli under extremt gynnsamma förhållanden ute i det fria.

[Isa96]
0

#15 Det är en gibbiceps, fick veta det när jag köpte honom ;). Vill du ha honom? Han skänkes bort eftersom att jag inte kan ha akvarium längre.