Växtpris
Tyckte det vore intressant och se vad folk är villiga att ge för växter till sina akvarium och vad priserna ligger på runt om i landet.
På zooaffären jag köper det flesta av mina växter kostar alla krukor 39:- och flytväxter och vallisinera 5 kr styck. Det är det billigaste jag har hittat och det är alltid fina och välväxta, finns även många sorter att välja bland:)
Så, vad ger ni för era växter?:)

jag kan gi flera hundra för rätt växt…
dom flesta av mina växter drivar jag upp själv och mycket har jag fået av andra. dom flesta krukor liggar på 45,- här i stockholm
5 kr/st för vallisneria var VÄLDIGT billigt för att vara i en affär!
45 kr/st låter mer normalt för växter i zooaffärer. Jag köper numera nästan aldrig växter i affärer, utan bara på auktioner och möten hos olika akvarieföreningar. Där är de mycket billigare och dessutom anpassade till det lokala vattnet. Många växter i zooaffärerna har överhuvudtaget inte odlats i vatten, utan i växthus med hög luftfuktighet. Är ni intresserade har jag en del växter att sälja för 5-10 kr/st + portot.
Olle

Ja det är det billigaste jag har sett i typ hela västergötland. Men som sagt, jag är nöjd med deras växter och har köpt dem i över tre år och allt har funkat fint:)
Vad har du, #2 för växter då? Det verkar ju också väldigt billigt!:)
Här är några jag har:
Smalbladig flytormbunke (Ceratopteris thalictroides) 10 kr/st
Limnophila sessiliflora 5 kr/st
Dvärgsvärdplanta (Echinodorus quadricostatus magdalenensis) 5 kr/st
Javamossa 10 kr/liten tuss
Salvinia natans 5 kr/liten påse
Olle

Hur mycket är det av varje, är det en stickling för 10:- av ormbunken och svärdsplantan?
#4 jag skulle möjligtvis vara intresserad av lite växter.. Men jag ska tänka lite innan jag säger något säkert ;] Undrar samma sak som #5
#4 är intreserad av dessa växter i såfall
Limnophila sessiliflora 5 kr/st
Dvärgsvärdplanta (Echinodorus quadricostatus magdalenensis) 5 kr/st

#4 Är troligen intresseraad också,utav javamossan :)1 eller två tussar.
Men hur stora är tussarna?
Välkomna att PM:a era beställningar! 
Olle
Nu är javamossan på väg att ta slut, men de andra växterna har jag fortfarande gott om.
Olle
29:- för en vattenpest med ca 11 stänglar i är det billigaste jag har hitat i Kalmar. Köpte växter och nån fisk igår. Trodde jag skulle få växterna gratis för kassören glömde slå in växterna i priset. Han var rätt så trött, slog bara in fiskens pris i datorn *skratt*
Aja, till slut så fick han till det så nu sitter det fina växter i karet