Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 3719 ggr
ceiling8
0

Växtpris

Tyckte det vore intressant och se vad folk är villiga att ge för växter till sina akvarium och vad priserna ligger på runt om i landet.

På zooaffären jag köper det flesta av mina växter kostar alla krukor 39:- och flytväxter och vallisinera 5 kr styck. Det är det billigaste jag har hittat och det är alltid fina och välväxta, finns även många sorter att välja bland:)

Så, vad ger ni för era växter?:)

kent
0

jag kan gi flera hundra för rätt växt…

dom flesta av mina växter drivar jag upp själv och mycket har jag fået av andra. dom flesta krukor liggar på 45,- här i stockholm

OlleA
0

5 kr/st för vallisneria var VÄLDIGT billigt för att vara i en affär! Förvånad 45 kr/st låter mer normalt för växter i zooaffärer. Jag köper numera nästan aldrig växter i affärer, utan bara på auktioner och möten hos olika akvarieföreningar. Där är de mycket billigare och dessutom anpassade till det lokala vattnet. Många växter i zooaffärerna har överhuvudtaget inte odlats i vatten, utan i växthus med hög luftfuktighet. Är ni intresserade har jag en del växter att sälja för 5-10 kr/st + portot.

Olle

ceiling8
0

Ja det är det billigaste jag har sett i typ hela västergötland. Men som sagt, jag är nöjd med deras växter och har köpt dem i över tre år och allt har funkat fint:)

Vad har du, #2 för växter då? Det verkar ju också väldigt billigt!:)

OlleA
0

Här är några jag har:

Smalbladig flytormbunke (Ceratopteris thalictroides) 10 kr/st

Limnophila sessiliflora 5 kr/st

Dvärgsvärdplanta (Echinodorus quadricostatus magdalenensis) 5 kr/st

Javamossa 10 kr/liten tuss

Salvinia natans 5 kr/liten påse

Olle

ceiling8
0

Hur mycket är det av varje, är det en stickling för 10:- av ormbunken och svärdsplantan?

[hilevij]
0

#4 jag skulle möjligtvis vara intresserad av lite växter.. Men jag ska tänka lite innan jag säger något säkert ;] Undrar samma sak som #5

metalbitch
0

#4 är intreserad av dessa växter i såfall

Limnophila sessiliflora 5 kr/st

Dvärgsvärdplanta (Echinodorus quadricostatus magdalenensis) 5 kr/st

raudur
0

#4 Är troligen intresseraad också,utav javamossan :)1 eller två tussar.

Men hur stora är tussarna?

OlleA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 smalbladig flytormbunke (Ceratopteris thalictroides) = 10 kr

OlleA
0

1 Limnophila sessiliflora = 5 kr

OlleA
0

1 dvärgsvärdplanta (Echinodorus quadricostatus magdalenensis) = 5 kr

OlleA
0

1 tuss javamossa = 10 kr

OlleA
0

1 påse Salvinia natans = 5 kr

OlleA
0

Välkomna att PM:a era beställningar! Glad

Olle

OlleA
0

Nu är javamossan på väg att ta slut, men de andra växterna har jag fortfarande gott om.

Olle

[Vargen-J]
0

29:- för en vattenpest med ca 11 stänglar i är det billigaste jag har hitat i Kalmar. Köpte växter och nån fisk igår. Trodde jag skulle få växterna gratis för kassören glömde slå in växterna i priset. Han var rätt så trött, slog bara in fiskens pris i datorn *skratt*

Aja, till slut så fick han till det så nu sitter det fina växter i karet Glad