Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1127 ggr
sophia007
0

Starta akvarium

Har nyligen startat upp ett akvarium på 240liter med avhärdningsmedel och bakteriekultur och petade i en firre efter ett dyg ungefär. Nu har slöjstjärten gått ensam i tre dagar, funderar på om det r bra för honom att gå ensam nån vecka eller två till innan jag pytsar i lite mer fisk? Jag har ju läst att man ska ta det långsamt, men kom på att han kanske mår dåligt av att vara ensam?

Så jag tänkte att antingen lyfter jag över mina kardinaltetror (9st) från ett annat akvarium redan nu. Eller så går jag och köper två-tre dvärgguramis i veckan. Eller så får han vara ensam en vecka eller två till.

Vad tror ni är bäst? Har ju ingen aning om hur själjisar vill ha det! Inte lyckats läsa mig till detta heller. Just nu verkar han dock lycklig över all yta, han bodde tillfälligt i mitt 40liters efter att han gått i några år (tror jag?) i ett 60literakvarium som min kompis köpte begagnat.

botvidn
0

Har du en slöjstjät så bör du skaffa fler. de trivs bättre om de är några stycken. Andra firrar kan va rätt taskiga mot slöjstjärtar (dock inte små tetror).

mvh Anders.

sophia007
0

Slöjstjärtar är inte direkt min favorit… Så jag vill inte ha fler, är det bättre att försöka omplacera honom då? Det kommer att bli småfisk i det akvariet där han går nu. Ska peta i kardinaltetrorna nu så han slipper vara ensam i alla fall.

[hilevij]
0

Jag skulle nog tycka att det var bättre att omplacera honom, då det är rättså krångligt att hitta fisksorter som är snälla mot dem och att de helst hålls i stim om jag inte kommer ihåg helt fel.. :]

sophia007
0

Ha får kolla om jag hittar nån som vill ha den lilla stackaren. Nu har han sällis av kardinalerna i alla fall. I värsta fall får jag väl stå ut med en slöjis till. *S*