Tips på växter :]
Jag kommer antagligen att göra om akvariumet rättså mycket snart, dels har jag skaffat rot, jag ska skaffa bambupinnar att sätta i som ett "staket", och jag ska skaffa mycket växter. Har i dagsläget tre slöjstjärtar som gärna mumsar lite på endel växter, men jag är faktiskt inte säker på om jag vill ha kvar dem… Än sålänge har jag bara tänkt ut att jag vill ha Jätte vallisineror längst bak i akvariumet, och att de ska sitta i upphöjd mark med bambupinnar som staket. Sen tänker jag väll även använda vad jag har, men det räcker inte på långa vägar..Så, nu vill jag ha tips om vad man kan ha för växter! Det här är de sortens växter jag söker, så om du vet någon fin växt som passar in på beskrivningen, ge namnet på den och gärna även bild och skötselråd. :]
Olika bladiga plantor i storlek mellan 15-40 cm, gärna i olika gröna nyanser, eller andra färger. Något som fungerar som bottentäckare på 3-5mm sjösten. En annan växt som kan täcka rundade stenar(ej javamossa). Större flytväxt, gärna 5 cm (eller mer) i diameter. Växt med något avvikande färg, gärna brunaktiga, gul aktig, mörkröd, väldigt ljustgörn, mörkmörk grön, o.s.v. Om du säljer växter, säg gärna vad och till vilket pris + frakkostnaden.
*putt*