Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 1284 ggr
Brullebro
0

Jaaa :D Jippi!

Idag ska pappa åka och hämta mitt akvariumet :D Hoppas Emely förstod när jag förklarade hur hon sku göra Obestämd Men hennes mamma vet ju :) Det ska bli så roligt :D 500kr för allt tycker jag var ett jätte bra pris :D

Sloj-border
0

vad kul! :D hur stort är det? :)

Brullebro
0

#1 Jaa :'D Det är ungefär 74L :)

LisaR
0

vad kul Skrattande

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Brullebro
0

#3 Jaa :'D

Brullebro
0

Nu har jag fått hem akvariumet. Behöver lite hjälp.  Jag har inte tittat innan på hur man gör. VÄLDIGT dumt jag vet. Men den där pumpen/filtret (vet inte riktigt vad det är) , det ser ju ut som ett rör in högst upp ska den vara ovanför ytan ? den är som stor och tjock. Det är väll pumpen ? Och den andra avlånga smala grejen är väll filtret ? ska den va i helt i vattnet `?

Johan-
0

kan du fixa bild så kanske vi vet säkrare vad du pratar om=)

[hilevij]
0

Någon aning om vad du ska ha för fiskisar eller växter? :D

LisenN
0

#5 Låter som ett innerfilter, röret du pratar om ska då vara strax under vattenytan och HELA pumpen ska vara under vatten.

Står det något på pumpen?

Stoppa den inte i vattnet innan du är helt säker på att den ska ner där ;-)

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Brullebro
0

#6 Det gick ganska bra ändå x)

#7 Jag vet faktiskt i´nte vad det är för något.. Kan sätta in bilder imorn.

#8 Ok :)

Ja.. Tror det.. <.<

Jag har varit hos de som hade akvariumet förut så jag vet att dom ska vara där :)

Brullebro
0

Ja, nu har jag tre fiskar.. Alla andra hade dött innan vi hämtade akvariumet. Det är två stycken som är mörkt oranga likadana med svart på sig, ungefär 5cm lång. Sen är det en fisk jag aldrig sett. Den är ljust orange ungefär 7cm lång och är som en sugfisk. Nå tips på vad det kan va ?

[hilevij]
0

*10 hmm.. går det fixa bilder på fiskarna?

Brullebro
0

#11 Alltså, det är svårt nu när jag inte är hemma och när jag har en så dålig kamer :(

[hilevij]
0

oki doki :P Lycka till med ditt akvarium! :D