Köpt nya fiskar
Var i djuraffären idag och köpte mina första fiskar. Köpte två randiga otocinclus. Tycker dom är enormt söta och jag är helt kär i dom.. (A)
I djuraffären sa dom även att svart Neontetra och glödbandstetra kan bilda ett stim tillsammans så eftersom jag inte kunde bestämma mig tog jag tre av varje. När jag kom hem märkte jag att jag bara fått två svarta neontetror och en annan sort. Både glödbandstetran och dom svarta tetrorna har typ samma kroppsform men den 'mobbade' (Som den har börjat kallas) Är lite mindre och lite längre och smalare. Ser ut som en glödbandstetra men inte så röd på huvudet. Dom verkar iallafall funka tillsmammans. Är bara lite orolig att den 'mobbade' blir ensam.
Hihi, är bara så glad! 
(Ojsan, inlägget kom lite fel…)
** fixat// KerstinL

otocinclus är charmiga, har ett helt stim i mitt 600 liters kar=)
I nödfall kan olika tetraarter gå i stim tillsammans, men allra bäst trivs de om de är ca 10 eller fler av samma art. Det är detta som är det naturliga för dem. Dessutom är ett enhetligt tetrastim ofta vackrare än ett plotter av olika arter.
Olle

#1 Visst är dom, helt förälskad i dom! 
#2 Kanske ska köpa några fler av varje sort då. Men jag tycker dom är rätt fina tsm.. :)