Pansarmalsrom!!
Tjo! vad jag blev glad när jag kom hem idag och såg att det satt rom överallt i karet där pansarmalarna går. Hoppas, hoppas att det är mina underbara Venezuelan black som lekt! Annars kan det vara skunkpansarmal eller metall, men helst förstås de svarta snyggingarna. Extra roligt eftersom jag fick göra en akut överflyttning efter en fiskdödstopp i det ursprungliga akvariet.
Äppelsnäckorna åkte ner i en hink med växter för de är stora romätare. Nu ska jag försöka få fram lite bilder om det blir några yngel av det hela. Fast det borde det bli eftersom det är dryga hundratalet ägg, dels på rutorna, dels på olika växter.
Vad roligt! Bilder vill vi absolut ha!

kul lycka till med dom små.
Vad kul! lycka till! :)
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Grattis å lycka till :-)
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Är vansinnig idag!!!!
Hittade en liten skruttig äppelsnäcka som har satt i sig nästan all rom i natt. Vet inte om jag ska slita mitt hår eller bara ge upp!!! GRRRRR.
Har tre stycken romkorn kvar på en växt, så en liten, liten chans finns det.
Får göda dem med mygglarver och annat gott så kanske det finns chans på ny lek…..

det va konstigt…… äppelsnäckor ska inte ta rom om det inte är så att det har dött eller möglat.
dina pansarmalar kommer att leka igen nästa vecka.
Pansarmalarna själva är ju inte direkt kända för att låta bli rom… Tyvärr!
Hoppas dom leker snart igen!
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Nä, mendet konstiga att de lät bli den i två ygn, och sen käkades rubbet upp!
Men nu är jag glad igen, för i morse kläcktes äntligen en kull!!
Den här gången hade jag hunnit plocka ur de blad som hade rom på sig och nu har jag 30-40 små (herregud så små) streck som pilar runt i sin lilla burk. Jättekul!!