Lite besviken
Var in på Djurmagazinet här i stan en sväng, är på jakt efter ett par mosaikguramis, men fann inga. Däremot fann jag ett gäng himla skitiga akvarier. Vidare räknade till 10 döda, och några näst intill döda fiskar i olika akvarier. Blev lite förvånad faktiskt, för så här "sunkigt" har det aldrig varit där inne förut! Kanske chefen är på semester, vad vet jag? Men är man lite sådär halvkräsen gällande vad man köper hem så är det här verkligen inte nån bra reklam för sin affär!
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

jag holder med dig där…om jag ser döda fisk i en affär då går jag igen.
Hmm, Jag var inne på bromma zoo för någon månad sen och köpte fisk och då fick jag med mig parasiter hem som tog död på hela karet, alla fiskar osv.
Bara att hälla ut och kasta allt. Sedan dess vågar jag inte köpa mer fisk än hos de jag litar fullt ut på, tex. akvarielagret.
Även om akvarielagret har otroligt skitigt i sina kar så kan dom en hel del och deras fiskar lever i alla fall.

usch, förstår inte hur de kan göra så.

Jag föredrar alltid att gå till något lite mindre ställe där man vet att dom hinner med att ta hand om alla fiskarna. och är det så att dom inte har en viss typ av fisk så kan dom oftast fixa hem det. tex. Sofo'r pets.
#4 Jag brukade gå till akvariekällarn vid odenplan i stockholm. Mycket trevliga butiksägare! Dom hjälpte mig mycket och vi kunnde stå i timmar och bara snacka fisk. Nästa gång jag dök upp i affären frågade de alltid hur det gickmed mina kar osv.
Mycket trevlig butik med endast några få kar, trevliga priser friska fiskar. Dock såg jag på blocket häromdagen att alla deras kar var tillsalu, alltså stänger dem med säkerhet ner affären eller så byter dom bara ut karen.

#5 akvariekällarn kommer att stänga för godt , men om du vill kan du komma och titta på fisk hos oss. ( mycket av våra fisk blev såld via akvariekällarn ) 
#6 Vad tråkigt att höra att dom stänger ner.
Jag har nog hört om era kar.
Vilka arter har ni?

2008 har vi odlat 83 olika arter…men i år är det mest ungfödare , lite mal och mycket växter.
#8 oj, det var inte dåligt!

Vart håller du till kent?

08…stockholm…tyresö
Kents lokal med akvarier är OTROLIG!!!

# 12 tack tack
kerstin o jag har en litet lokal i tyresö c där vi har ca 100 akvarie med fiskar o växter , det tar en massa tid alla dagen i veckan men det är det värt.

Kan tänka det! Jag själv skulle vilja ha en ställning med ett gäng akvarier, men det får bli nån gång i framtiden=)