Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1498 ggr
ceiling8
0

Lite hjälp? :)

Jag har nu bestämt mig för att inhandla ett 90 liters kar och bygga ut akvariesamlandet lite:) Frågan jag har är om det verkligen är bra och funkar att ha så kallad blästersand till akvarie? Och vilken storlek ska man ha, den grövre eller den fina? (Har kollat på biltema så det är den jag undrar över)

Undrar även över hur man bäst tar hand om en Eldstjärt, har fått ta emot en som min kompis var på väg att spola ner i toaletten. Vilka fiskar trivs den med, vilken mat osv?

Jättetacksam för svar!

ceiling8
0

Hallå? Nån borde väl veta nåt?

LisaR
0

Eldstjärten- Den kan vara aggresiv mot fiskar av samma art men oftast fredliga mot andra invånare i akvariumet.
Hittade lite info om den som du kan läsa  HÄR <--

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

sussa08
0

jag har två regnbågshajar, det är samma fisk men har fler röda fenor :)

De är snälla mot alla, tom mot varandra men det är för det är olika kön, antaglgen… Se till att ha gömställen så trivs dom "som fisken i vattnet" ;)

Otroligt fina fiskar är de iaf, riktigt roliga att se på! Men de trivs nog bäst utan fisk av samma art iaf :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Johan-
0

Jag har fin blästersand från Jula, puttar upp tråden till dig

ceiling8
0

Märkte precis att eldstjärtar är väldigt bra på att hoppa, på nåt sätt har den krånglat sig ur akvariet och hoppat i mitt yngelkar och ätet en rejäl middag på 10 guppysar…:(