malar ihop med ciklider?
kan ha malar ihop me ciklider?
MVH sandra
Ja det går. Men är det större ciklider bör det vara lite större malar.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Med malawi skulle jag säga nej. spelar ingen roll hur stora malarna är.
Jag vet att det är någon som frågat samma sak på en annan sida.. ska bara kolla vilka ciklider och vilka malar de diskuterade.
//GuUuLd,
-IE Photography-

tack för svaren, okey, ja har just nu 80 l på akvariet, o malen är har vuxigt mycket sen ja köpte den. men isf så ger ja bort den me :) ja tänkte ha malawi i akvariet.. hur stort akvarium bör man ha för attha Malawiciklider? mvh sandra
Till malawi rekomenderar Janne Ekström L024 eller L025 med minsta storlek 10cm. Eller en Pseudacanthicus art från ca 15 cm och uppåt. Även Hypostomus plecostomoides nämns i den tråden. Och det är just malawi/tanganyika-kar den tråden gäller.
//GuUuLd,
-IE Photography-
malawi 200 och uppåt,
När jag hade pleco i mitt 300 L malawi kar så går malawin och nafsar på fenorna, så jag var tvungen att ta upp alla malar.
Men det är min efarenhet
Jo jag har ingen erfarenhet av det alls.
Men visste att just detta diskuterats på ett malforum. Men ja det skulle ju vara större exemplar av malar så de är lite tuffare och tåligare.. Janne brukar veta vad han pratar om.
//GuUuLd,
-IE Photography-

jag hade Blåciklider och Cynotilapia afra Lions Cove tillsammans med två Ancistrus och en pleco, gick hur bra som helst.
Vi har massor av Malawiciklider och malar tillsammans, fungerar utmärkt!