Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettreptilhörnan
Läst 3385 ggr
Jojsan
0

Räkorna borta..

Vi var igår och köpte bl.a. 5 räkor som tydligen ska äta alger, minns inte vad de hette… Men i alla fall idag har jag inte sett de en enda gång i akvariet, har försökt leta ordentligt men jag hittar de inte.. Vi har även 2 scalarare, 1 mal och 5 andra algätare (minns inte heller vad de hette)  i akvariet, kan någon av de ha ätit upp räkorna? Tyckte de var rätt stora för att bli uppätna… Men de kanske bara är väldigt bra på att gömma sig.. Vad tror ni?

Jojsan
0

När jag lyste med en ficklampa så hittade jag 2 räkor, så jag antar att de bara gömmer sig. Tror de hette aminoräkor förresten… Om det finns något som heter det? De andra jag inte visste heter i alla fall siamesiska algätare…

lightseeker
0

amano-räkor kanske, dom har jag och dom är ju "typ genomskinliga", så dom är inte lätta  att se, har en viss tendens att falla ur roten, när jag gör rengöring av akvariet, har nu lärt mig att lägga på lock på burken, efter en stund hör man dom pluppa ner, annars har man dom snart på golvet i stället.

Jojsan
0

Vi har inte städat akvariet ännu sen vi skaffade räkorna. Men jag har bara hittat 2 stycken av de 5 räkorna så kanske har någon av de andra fiskarna ätit upp dem? Om det nu går… Jo, jag tror det var amano-räkor de hette..

Scilla
0

Jag letade också mina räkor som en dåre första dagarna, det var nog inte förrän efter 5-6 dagar som jag såg alla samtidigt så att jag visste att de levde och hade hälsan.

lightseeker
0

DOm är inte så lätta att se, pga. att dom är genomskinliga, men dom finns, trots det.
Det är sällan, som jag ser alla tre samtidigt.

kissan78
0

Har gröna, vita och gula räkor, vet inte om jag har många kvar men brukar iaf se någon gul ibland. ;) Är iaf runt 30st som jag har köpt o dem bor med yngelna så det borde ju inte va så att dem blivit uppätna tycker jag.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Jojsan
0

Ok, det kanske finns fler räkor där i akvariet då, någonstans… Tror ni de kan gömma sig under stenarna?

lightseeker
0

dom gillar håligheter, brukar också sitta på min luftpump, samt mellan, ovanpå eller under de stora växternas blad.

Emma-N
0

Jag köpte i lördags 4 räkor på Zoomässan, Körsbärsräkor :) MEN jag har inte sett någon av den :( !! Jag har lyst med ficklampa för att försöka hitta dom men inte sett ett spår av dem.. Kan det vara mina guppysar eller min Fjärilsciklid som smaskat i sig dem? :O:O :(

KerstinL
0

Räkor är experter på att gömma sig, speciellt dom första dagarna.. Avvakta ett tag så tror jag nog dom kommer dyka upp en efter en.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

grannen
0

Jag köpte 8st räkor av Kerstin, och alla försvann, trodde dom hade blivit mat. Men efter ca en vecka börjar dom komma fram, sedan började det dyka upp fler. Har ca 20st nu.

Jojsan
0

Räkorna gömmer sig hela tiden här, under stenarna och under annat som finns i akvariet. Jag har bara sett dem när vi har städat i akvariet.

Emma-N
0

NU har jag sett en :D:D Letade som en galning vid rutan idag och fick sen en liiiten i min javamossa:) :)

Andi
0

Mina amanoräkor gömde sig i grottan när jag köpte två nya Scalarer men nu efter en vecka ungefär har dom kommit fram igen och har vant sig vid dom nya fiskarna. Det kan ju vara lika för dina att dom behöver vänja sig vid det nya.Glad

Jojsan
0

#14 Nja, har haft de i flera månader nu och de tittar fortfarande inte fram… Jag tror de alltid kommer gömma sig ^^

palsternackan
0

Kerstin,; säljer du sånnadär röd och vitrandiga räkor?

KerstinL
0

Ja, vi säljer Crystal red.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool