"Fel" färg på äppelsnäckor
Jag har ett par stycken rosarandiga äpplen som går för sig själva i ett kar. I vintras la de ägg, och sådär 15-20 stycken små, små pyren kunde ses kravla runt. Glad blev jag för rosarandiga var det jag helst ville ha fler av. Förutom vita då förstås.
Så hittade jag EN vit snäcka hos Janne på Södermalms, jätteglad blev jag!!
Sen kom Lenore på majmötet i Bollis med TIO stycken vackra vita äpplen. Jättesnygga allihop.
Så vad tror ni jag får se igår när jag satte mig att titta noga på mina rosa småttingar?
Jo, de allra flesta har blivit vita!!
Några få har blivit mörkare och kommer att bli rosa.
"It never rains, but it pours" säger engelsmännen och de har de rätt i, eller hur??
(Det regnar aldrig, det öser ner)
Nu kommer väl ungarna efter de vita att bli………
Oj :O hur stora ä dom?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Börjar närma sig centimetern nu, så man ser tydligt vilken färg de ska få.
Det är ju inte det att jag inte vill ha vita, men jag vill ju ha rosa också!!!
Jag fattar inte hur det skulle gå till :P
Självklart tror jag dig om hur det livit men det går inte ihop för mig XD
Kan tänka mig att det kan bli ljusa rosa, typ som att de har små rosa räder nån stans men vita.. Sjukt :D
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Det återstår att se det.
Men troligt är att de rosa har burit på albinism-anlaget, men att det inte är dominant.
Men det vore ju verkligt läckert med ljust ljust rosa äpplen!
Fast just nu så lyser det fullkomligtom dem, så det troliga är att de är vita.
ja det blir spännande att se vad 17 det blir XD
Gissar att du tänker behålla alla? :P
Jo, om inte alla blir vita förstås, då säljer jag nog några. Men det blir förstås inte förrän i höst.