Hittat snäckor..
idag när jag satt och spanade in i akvariumet så såg jag en snäcka som satt på rutan. När jag spanade lite mer så hittade jag fler och fler.
Aldrig sett någon innan och det var ett par veckor sedan jag jag köpte några nya växter.
Nu till min fråga, kan snäckorna vara farliga för akvariet lr gör dom rent av nytta?
Snäckor finns väl i stort sett i alla akvarier. De förökar sig som kaniner och de går inte att bli av med
Förmodligen har du haft snäckor sedan tidigare också…
Farliga är de inte, men jag vet inte heller om de är till så stor nytta? Jag gör inga stora satsningar på att plocka ur snäckor, men jag plockar bort nån då och då.

Mvh Stephanie 

ahh okej.
Ja dom hade ju alla olika storlekar så dom kanske helt enkelt har gömt sig bra innan och nu när dom börjar bli fler så visar dom sig mer.
Men man kanske ska plocka bort dom titt som tätt då så det inte blir för många..
Tack för svaret :D
Jodå, snäckor är utomordentliga städare!! Förutom att äta alger så äter de foderrester, döda blad, döda fiskar mm.
Det är mängden som säger om det är bra eller dåligt med snäckor. Har man invasion så har man matat för mycket. Busenkelt.
Mata mindre så försvinner de så småningom.
Aha, men det är ju toppen..
Kanske ska mata lite mindre då framöver. Tror jag är rätt duktig på det annars..
Men tack så mkt för hjälpen :)