Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: slöjstjärt-koi-guldfisk
Läst 1824 ggr
fiffiluren
0

Allt ni vet om koi!

Hej vi gör ett arbete i skolan där vi ska inreda ett utställningsakvarium och jag skulle vilja ha en damm med koi, typ i en vänthall eller nåt.

Nu tänkte jag höra allt som ni kan säja om koi, minimum på "tanken", tänkte mig en diameter på 3 meter och 90 cm högt, hur många fiskar ryms i en sån bassäng?

Priser och andra kul grejer vore kul att veta, vad är bästa gruset och så vidare.

Nån som vat nåt om gröna koi? har en länk nedan till en jättesnygg, vad skulle de kunna ligga på för pris?

http://www.practicalfishkeeping.co.uk/forum/showthread.php?t=27844

Per-Haninge
0

Hur många projekt håller du på med?

Mitt råd till dig/er eftersom det är massor av frågor kring en massa fisk och dess hållning är nog att det bör läsas på en hel del.

Att hålla t.e.x Koi kräver en del, dels är det en kallvattenfisk, dels blir den som fullvuxen ca: 1meter.

Dom kräver en hel del när det gäller filtrering eftersom det är en fisk som skitar ner, mycket avföring, bökar i botten o.s.v

När det kommer till priserna som du efterfrågar så ligger dom från 100 Skr-500 000 Skr

Ja du läste rätt.

Vad som är bästa gruset?

Vissa säger att man bör undvika grus, själv har jag grus men ganska grovkornig.

Det finns alldeles för mycket att nämna om Koi för att kortfattat nämna det här som en beskrivning för att det ska bli bra.

En fråga tillbaka som är viktig, hur mycket erfarenhet har du/ni av fisk?

Beroende på svaret så bör viss fisk undvikas för att det ska bli bra.

Per/Haninge

Per/Haninge

Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.

fiffiluren
0

jag ska inte göra ett akvarium utan bara på papper (teoretiskt) göra ett utställningsakvarium, och jag är ekonnomiskt oberoende till den här uppgiften.

Men den ska vara välgjord så det är viktigt med detaljerna, som storlek på pump och sådant.

Så stort grus - inte så oväntat egentligen men hur stort är stort? 2-3 cm eller ännu större

TccT
0