Ide till kampfisk odling?
Jag har nu fått hur mycket tips och svar på frågor och alla verkar gör på olika sätt… Och jag har nu tagit en godislåda och lagt i en växt lagt i en termometer ( för att hålla koll på temperaturen ) och tejpat fast ett halvt plastglas vid ena sidan. Vad är det jag ahr missat? Är det döds allvarligt fel det jag har gjort? Ska jag göra något mer? SKRIV
Vad är plastglaset till för? :O
ganska liten växt? lr jag vet inte, det kanske räcker med en så liten. ;)

Om du ska para fiskarna där i bör du nog ha fler gömställen om hanen skulle få för sig att "attackera" honan.

#1 Plastglaset är där för att han ska göra sitt skumbo i det har läst att det håller bättre då… Jag vet inte heller den släpper ifrån si luftbubblor i alla fall:)
#2 Jo måste bara komma på vad jag ska ha för något…
javamossa, hornsärv allt funkar 
nån slags grotta kanske.. ?

Javamossa låter ju som ett bra förslag:)
Tanken är ju att jag ska flytta ynglena när dom vuxit så dom får till en början två godislådor en med små och en med stora yngel i:) Och sedan en till varje hane tills leverans:)
ha i lite sand/grus i botten och en grotta karnske en till lite sörre växt
lock ?

Absolut så det bildas varm luft så inte småttingarna får luginflammation:) men jag vill inte ha helt stängt med tanke på syre?Jag tror inte jag får plats med en grotta…
okejokej. hm… kanske bara mer växter som saknas..
:)

Ja jag hoppas det, det känns som jag har tänkt på allt annat:) Hoppas det fungerar vore väldigt smidigt:) Nu väntar jag bara på att han ska bygga sitt skumbo;) hade ner honan i ca:20 min det var lungt men han simma runt och visa upp sig och vakta sitt bo/glas:) nu e hon i stora igen så nu är det bara att vänta:)
okej. gud va kuuul!!! :D

Japp det ska bli skit kul:) nu ska jag iväg till en kompis och hämta tre små egen uppföda "anictrus" ska få gå i stora akvariet men en ska till min mormor och en till en annan bekant ska ha en själv men får bo i mitt så länge:) sedan i framtiden ska jag ha ungar på dom också:))))) älskar ungar och yngel:)
KRAM
åh vad kul :D
UNGAR och yngel? xD

ara yngel haha kallar ancistrusen för ungar:) haha men yngel ska det vara:) tjao
haha :D

kul! det kommer blir superfina ungar :) du får gärna berätta sedan hur det gick och så^^

Jag ska absolut berätta kul att alla är så positiva:)
vad kul
#18 hur har det gått med kampisen då? :P

#7 Man ska inte ha grus i bottnen, läste jag på en sida?
bra sida om kampfisk
http://www.kampfiskinfo.com/breeding.html
lycka till, skall själv starta odling idag faktiskt