Odling?
Hejhej!
Jag tänkte starta en odling i mitt akvarium. Kan bara inte bästemma mig för vad jag vill odla! Jag har odlat kamfiskar innan men trötnade på dom, eftersom det är jobbigt när dom är sp agressiva. Några förslag på färglada lättodlade snälla fiskar (utom Guppy och molly)
puttar…

kanske kopparbarb , guldbarb , sebrafisk , Palettciklid 
#2 joo de kanske skulle va något. är det väldigt svårt att odla killis?

Jag kan tänka mej att årstidsfiskarna är lite svårare att odla… men vi lämnar frågan till han som håller på med det! 
Annars kan du odla malawis, munruvare!
Hur gör man med dom?

#3 ja du killis är en konst , det är inte så svårt att få lek och yngel, men sedan ska man ha plats för kanske 10 st plastlådor typ godislådor. flera st till ynglen, en till hanen och en till honan. Du kanske skaffar fler än en art och då blir det svårt för honorna ser likadana ut, det är bara hanen som är fin och vacker med olika färger..
#6 Ahha okej, men vrf behöver man massa plast lådor?

#7 dom flesta killisyngel växa olika och killis är en rovfisk kan man säga. derför mäste man sortera hela tiden och då blir det månge burkar. + att äggen tar minst 3 veckor att kläckas om man då leka ett par i vecka 1 kommer där yngel i vecka 4 om man har tur. sedan kanske man vill leka dom i vecka 2 oxå. ja och då är du fast som jag en killis kille.
#8 Haha okej! Jag tror jag ska försöka mig på det :D

# 9 ok alltid kul med flera killis folk ett tips är att kolla på alf o anitas killissida. dom bor i skåne och brukar sälja killis av hög kvalitet.
#10 Okej vad bra! Vilken ras är fredligast och vackrast (färggladast)

är killis laburintfiskar? :)
#12 nej årstidfrisk tror jag

okej ;) så dom andas syre via vatten? ;D
#14 haha vet inte riktigt, fråga kent

hihi okej :P
KKEENNT!!? :D:D

#14 dom andas syre i vatten som sagt en årstidsfisk.
i naturen levar dom i små vattenhål som torkar ut sommertid sen när regntiden kommer och där kommer nytt vatten då kläcks deres yngel och dom hinnar sedan att bli vuxna , yngla av sig flera gånge innan all vatten har torkat ut igen. jag tyckar det är häftigt det.
#17 så när vattnet torkar ut, dör alla vuxna fiskar då??
Några mer förslag??

ja i naturen dör dom vuxna fisk…i ett odlingakvarie tar man bort dom vuxna istället.
"tar bort" hur då???

med en håv
till ett annan akvarie 

okej tack för hjälpen kent! :D
#21 ahha varför kan man inte ha kvar dom??

Är det inte så att äggen inte utvecklas om de inte genomgår en "torka" ?