*snyfft*
Jag är riktigt ledsen idag…
Har tjatat på killen om att han måste fixa en slang så jag kan tömma/fylla akvariet direkt från badrummet, och jag vet inte vad som är rätt slang och vilken koppling man ska ha så det blev hans uppgift att ta reda på det!…. Har fått en algattack då mitt kar står i solen och jag har tömt och fyllt så mycket jag kunnat med hinkar, som inte min rygg klarar av riktigt…
nu har mina guppys börjat dö av, igår dog två, idag har det hittills dött tre st :(
Och imorse sa jag till killen, innan jag gick till jobbet, att skaffa en slang för nu är det riktigt bråttom!
Idag när jag kom hem och tänkte ta tag i det hela, tror ni han skaffat en slang??
"hur ska jag veta vad det ska va för kopping då??!" får jag som svar när jag frågar VARFÖR han inte köpt som han lovat?!
Åååh, kunde han inte sagt det för två veckor sen när jag började tjata så man kunde kolla upp?!?!?!
Är riktigt ledsen nu… Mina fina guppys :'(
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Aww nej, massa kramar från mig! Hoppas det löser sig!
Vad tråkigt 

Mvh Stephanie 

Hoppas jag med… Är så jäkla sur på kille nu och nu åker alla, hoppas veeeekligen han fixar detta nu… Killen fråga inte ens om jag skulle med så är sur för det med… Gah detta är inte min dag! han har varit grinig hela dagen men säger inte vad det är… *suck*
VA?! ni sa han inte ens hejdå när han gick?! Fan jag ska nog gå o lägga mig för dagen….
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

De e inte lätt o veta vad det ska vara för kopplingar, man tror att det bara finns en sort! Men icke då… det finns olika storlekar och det kan vara tum eller millimeter, beroende på vart man tar vattnet ifrån… (munstycken i kranar är oftast millimeter (fingängat eller grovgängat måste man skilja på när de gäller mm) och anslutningar till tex: duschslangar är oftast 1/4 - ½ tum).. det är en hel djungel dedär! Tog mig ett halvår att jobba på vvs - bauhaus innan jag började greppa det som är mest basic!
Efter att ja började på mitt nuvarande arbete så har jag insett hur skruvat detta med rörgängor osv är.. det är ett under att saker och ting fungerar i badrummet och köket!
Jajo visst finns det olika men han sa att han skulle fixa och jag påpekade för honom att jag inte kan fixa sjlv för jag vet inte vad det ska vara, men han sa att han skulle fixa det..
Därför jag är arg för jag trodde han visste! :(
Nu har slangen kommit och jag tömmer för fullt!!!
:)
Så bra! 

Mvh Stephanie 

Det vart jättefint!!! Ska fortsätta med detta plus att testa med att mata varannan dag. Ska göra vattenbyten så fort jag ser att vattnet ändrar sig :P kanske se nå mönster med att det måste bytas kanske 1 gång i månaden eller nåt nu under sommaren när solen ligger på!

Tur att de löste sig! :)
Gör du ett rinnande vattenbyte? asså en slang som fyller på samtidigt som en slang tömmer?
Nä jag tömde så det var 1 dm vatten kvar, sen fyllde jag på nytt!
Se till att ha persiennerna nere dagtid oxå.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Skulle om jag hade några XD
Hmm, du får önska dig rullgardiner.. hoho
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

haha samma här, jag använder datorburkar som solskydd