Ris och Ros..
Hej..
I denna tråd tänke jag att vi medlemmar kunde risa och rosa olika djuraffärer runt om i landet.
På så sätt hjälper vi varandra.. :)
Kanske finns en sådan tråd redan, kunde dock itne hitta den.. Hoppas att det är fler som kan fylla i denna blivande lista..
Jag skulle tyckt det hade varit bra om jag hade vetat allt det jag vet nu angående vissa butiker innan jag skaffade fiskar så hade man sluppit en hel del.. Och alla mina hade nog levt.
Men men.. därför slår jag slag i saken och skapar denna tråd :)
OBS: Detta är ju ens egna tankar och upplevelser av de olika affärerna.. Inget annat, man tipsar om dom man tycker är bra och kanske varnar för dom som man tycker är mindre bra eller rent ut sagt dåliga..
Mina bidrag är följande..
Plats: Gävle
Ris: Djurmagazinet, Valbo Köpcentrum
Djurkompaniet, Valbo Köpcentrum
Ros: Gävleborgs Zoo, Gävle centrum
Risk för att någon med anknytning av något slag till en affär ger ris åt andra. Tvärtom om oxå men ris är nog värre.
Ros: Akvariehobby i Uppsala när det gäller fisk.
Bor i Gävle men nöjer mig med att ge ris/ros den affären bara.
TccT absolut.. Men det får man väl ta, eller?
Så är det ju med allt här i livet.. :)
Men det blir ganska jobbigt att läsa i en sån tråd om den blir lång. Man får räkna eventuella antal ris/ros för en affär man funderar på att åka till.
Ros: Akvarieinteriör, Karlstad. Bra utbud på fisk och tillbehör men även trevlig och kunnig personal! Det enda tråkiga med denna butik är att de endast har öppet 1dag/veckan. Men det ska det visst bli ändring på har jag hört.
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Jag bor vid malmö
Ris får Arken Zoo för det är dålig hjälp och det är dåliga förhållanden för tex fiskoch sedan så är dom ganska jobbiga för dom prackar på en massa saker som man inte vill ha
Ros får akvariepiraten med stort utbud, kunnig personal och riktigt trevliga priser

#1 Jag bor också i Gävle och vistas mycket i dessa affärer du nämner. Förklara gärna varför du risar Djurmagazinet och Djurkompaniet och rosar Gävleborgs zoo.
www.guldfisken.se Den affären är helt underbar att gå in i! Fisk överallt!
Den unga killen som jobbar där är jätte duktig och kan det mesta.
#7 Jag fick fel information fler gånger.
Tex när jag hade nitrat i vattnet påstodde dom att det var alger och att jag skulle släcka akvariet i 2 dagar.
Fick fel information från början med antalat fiskar i akvariet osv, dom tyckte att jag skulle mata fiskarna 3 ggr om dagen osv.
Sen vid ett sjukdomsfall så fick jag fel information igen och de jag trodde var sjuka var friska och det som inte var sjuka dog på grund av behandlingen. Vilket dom inte skulle.. ja.. vill du har mer info så skriv privat.. :)
Hoppas du fårstår ngt av allt jag skrivit :)
Förövrigt så står det mkt om detta i Akut: Vita prickar :S

#9 Tack =)
Det är alltid bra att få veta vilka erfarenheter andra har av olika djuraffärer så man själv kanske slipper gå på samma nit.

Vill ge en ros åt djurmagasinet i Södertälje, speciellt en tjej som heter Kim, trevlig, personlig och kunnig!
#10 Tanken var att jag skulle ha skrivit varför, men sen kom ngt emellan och jag bara risa och rosa ;)

Jag risar Gävlevborgs zoo pga otrevligt bemötande. Kommer nog aldrig mer att sätta min fot där, tyvärr. Kunnig personal, javisst men med kunskap kommer man inte långt om man inte vet vad service betyder.

Glömde rosa. Jag rosar Brynäs zoo, de mest kunniga och hjälpsamma inom saltvattensområdet. Har funderat ett tag på att starta mitt lilla akvarium med saltvatten och de har verkligen hjälpt mig med mina frågor och funderingar.
#13 Mot mig har dom då varit otroligt bemötande. Men det var ju när man bad om hjälp också. :)
Ahh, brynäs zoo glömmer man bort lite. Dom är också duktiga.. Och saltvatten är väl deras störtsta område :)
Häftigt… du får lägga upp bilder sen om det blir ngt av det :)