Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettfoder
Läst 4961 ggr
Per-Haninge
0

Få Diskus att börja äta.....

Hej!

Har sedan två dagar tillbaka 2 stycken Diskusar.

Har dock inte fått dom att börja äta än, maten är frysfoder ämnat för Discus.

Friska och fina exemplar för övrigt.

Har ni några tips för att få igång dom ???

Per/Haninge

Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.

Per-Haninge
0

Dagarna går, snälla, tips

Per/Haninge

sussa08
0

Finns det inte nåt såntdär extra diskus-gott? Kan inget alls om Diskus tyvärr :(

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Per-Haninge
0

Har provat det som dom alltid normalt blir matade med+ flingor, röda mygg o.s.v

Borde väl inte igentligen behöva vara orolig än men jag har haft oflyt med Discus och kanske överreagerar?

Per/Haninge

sussa08
0

De flesta djur äter ju när de är riktigt hugriga, om de inte känner att nåt är riktigt fel…

Antar att du kollat alla vattenvärden om och om igen om du är orolig :P Men jag vet inte vad det kan vara? Kanske bara det att de är nyinflyttade? :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Electron
0

Jag har läst i en tråd på zoopet om en person som köpte viltfångade diskus… Personen koppade in fiskarna med släkt lyse och tände inte lyset alls dom första dygnen… ändå hade hon/han problem med att mata dem då de hungerstrejkade!

Du e medveten om att Diskus ska ha varmt vatten?

kent
0

#5 per har holdt på med fisk i typ 30 år. han har saltkar, bräckkar , damm och sötvatten.han vet att Diskus ska gå varmt.

# 0 ta det lungt per dom kommer att ta mat Skrattande

Electron
0

#6 Det har han säkert! Jag ifrågasätter inte hans kunskaper….

Per-Haninge
0

Ingen fara, det hade kunnat vara något som jag missat även om det inte var så i detta fallet Flört

Jag reagerade nog i panik för att sent igår kväll så tog dom röda mygg, även idag när jag kom hem från jobbet så nu känns det lugnt igen.

Var nog bara acklimatiseringsproblem!

Vill ändå passa på att tacka för tipsen som han komma in, med lite tur kan det kanske vara vägledande för någon som råkar ut för samma sak.

Per/Haninge

Per/Haninge