Problem med tetratec in 400 - ingen syre tillförse
Hej!
Jag har en aquael uni 360 innefilter i den ena akvarium och i den andra har jag tetratec in 400. både skulle ha Ytterligare tillförsel av syre och det fungerar med aquael men inte i tetratec. Jag ser bara att vatten yta flyttar men inga bubblor. I den andra hade jag en luftpumpa till filter men vi tog pumpan för att själva filter klarar bra bubblor.
Men vet ni kanske varför fungerar det inte i tetratec som enligt förpackning skulle fungera? annars ska jag sätta luftpumpen (som vi tog för den andra) men jag skulle vilja ha allt mindre kabler hemma :P
Hoppas ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig.
Det är inget du behöver skruva på då?
Sitter och försöker googla lite, men hittar inget än så länge.

Mvh Stephanie 

Ja det finns en sånt grön som man skulle vrida åt vänster eller höger för att få många eller inga bubblor (beroende på hur den sitter) men jag vred både åt vänster och åt höger och inget händer.
när min man tryckte luft med munnen i den lilla stycken som man satt på så kom bubblor men bara en stund sen försvann dem..
i så fall ska jag sätta på luftpumpen kopplad till tetratec in 400 men om den har eget luftpump eller hur det nu kallas så varför koppla luftpumpen som drar el också :P
Hoppas ni kan förstå texten :P Kunde inte hålla min lilla kompaktkameran stilla :P
Att ha en pump som pumpar in bubblor i vattnet gör inte särskilt mycket för syretillförseln. Det som ger en bra syremättnad i vattnet är att ytvattnet rörs om. Ställ utblåset från pumpen så att det blir rörelse i ytvattnet. Luftbubblorna är alldeles för stora för att syret ska kunna ta sig från luften till vattnet, de är mest en dekoration. Dessutom är det så att de mest drar ut koldioxid utr vattnet som växterna beöver.
Ok då ska jag inte ta fram en gömd pump ;)
Vattenytan rör sig bra, jag var bara osäker på dem bubblor men har klart nu. tack!