Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 2162 ggr
LiindaLarsson
0

Snigel Attack!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag hade en söt lite snigel med mig när jag köpte en ´växt tänkte jag låter sötisen få stanna.

men nu idag såg jag små små små och MASSOR med små sniglar i hela akvariumet vad ska jag göra är det skadligt?

Akvariumet är drygt  aaaa hmm undra hur stort det är

En bild ^^

1. är det skadligt för fiskarna?

2. kan man ha snigel alls i akvariumet?

Tacksam för svar så fort som möjligt

LiindaLarsson
0

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP

Electron
0

Jag vet inte om förmånga av dem är skadligt.. men om du vill bli av med dom så släng i en helena nånting vad dom nu hette… snigel som äter andra sniglar! :D

LiindaLarsson
0

Men jag vill ju ha kvar den stora , :( men synda att den håller på och bajsar ut små pluttisar och inte lite heller

LiindaLarsson
0

och bebisarna typ så här bläääääääääää

http://www.zoonen.com/res/forum/1165027/snigel2_orig_se.jpg

Electron
0

sånna har jag också.. jag försöker plocka upp så många jag hittar förhand varje gång jag matar..

sussa08
0

dmmsnäckor, bara att plocka bort…. De gör ingen nytta alls i ditt kar :(

Finns många snäckor man kan ha i akvariet, men dessa är bara onödiga, tyvärr

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Cappi
0

Snäckinvasion är jättelätt att bota!!!

Bara att mata mindre. Får man snäckinvasion så beror det på att det finns mat åt dem. Dra ner på det ,och plocka bort de som nu kryper runt så försvinner problemet.

Electron
0

Så dom städar lite ändå…

LiindaLarsson
0
  1. Men dom gör väll ingen skada då?
  2. Är det den stora sniglen som lägger ägg/föder?
  3. elller kommer dom bara av sig sjävl`? när det är mycket mat

jag matar dom var 3 dag mina fiskar. den stora vill jag ha kvar men dom andra ska jag sätta i en sål för det var några som ville ha dom ^^ tänk ändå att det är små liv fast det är sniglar.

[LucyInTheSky]
0

Dom är tvåkönade och kan göra barn med sig själv.. Så har man en så kan de snabbt bli hundra.. =( Jag har ett par i stora karet.. Men plockar dom så fort jag ser dem.

Ska köpa mig ett par praktbotias sen. Dpm äter snäckor

sussa08
0

Praktbotia är inte ett "bra" alternativ om an vill bli av med snäckor… De behöver ca 500l och är stimfisk… Har man utrymme för detta är det ju givetvist ett bra alternativ!

Bättre är det med snäckätande snäckor :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

LiindaLarsson
0

Men nu har jag kokat allt i akvariumet  givetvis tog jag ut fiskarna innan och stora snigeln. vill liksom inte döda den det är ju ett liv.. jag är en person som inte kan döda aliv om dom mår bra en annan sak är om dom är skadade, men snigeln mår bra visst den är äcklig men för det kan jag inte döda en levande varelse och hur ska jag he iväg den ??? vill inte ha den om jag sa ha hunda sniglar varje halvår och sen blir den bara större och större

ille
0

Jag har snigelinvasion nu (jag tror att min mamma har matat för mycket *visslar* ) Och jag hatar det, men jag har ingen såndär stor snigel som du har som "föder" dem, jag har bara små, och det är jättejobbigt + att jag har över 60 yngel i mitt akvarium, det är bara på 54l :'( Så dem måste jag bli av med jättesnabbt, hjälp hjälp hjälp >_< usch :(