Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1565 ggr
MajaaR
0

Vad är konstgjord simning?

Läste att någon gett sin fisk konstgjord simning, vad är det :) ?

Stephanie
0

Jag är inte helt säker på vad det är - annat än att det låter förbannat gulligt! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Cappi
0

Man hjälper fisken att simma genom att ha den i handen, då får den friskt syrerikt vatten genom gälarna.

MajaaR
0

#2 Håller man den ovanför vattnet?

Stephanie
0

Nä, de ska ju få syrerikt vatten genom gälarna Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

TccT
0

I närheten av filterutblås till exempel. Man kan i extremfall få igång genom att hålla i stjärten och under magen sen dra fisken fram och tilbaka lite.

Chlngr
0

Man ger fisken en dykartub! Nä skoja bara! Oftast när man är ute och fiskar. Så händer det faktiskt att man vill släppa tillbaka fisken. Och då brukar man hålla fisken i stjärtfenan och föra fisken fram och tillbaka precis under ytan.

[Hamster95]
0

Jag har gett min slöjstjärt halvkonstgjord simmning genom att hålla något under henne och föra det frammåt eftersom min gammelgumma har ont i fenorna men nu har hon fått två personliga assistenterFlört dvs. mina två slöjstjärtshannar som kom igår. Misstänker att de vill göra små bebisar med henne för de är inne i hennes fenor, vid baken och för fram henne så. Sjunker hon så puttar de genast upp henne Kyss och de ska pussas, mata varann, brottas ( de välter omkull stumpan på rygg) och vara allmänt busiga. På nätterna är de hon som skyddar dem. Förbannat gulligt, ni skulle se <3

Ni får btw komma med namnförslag åt dem, två hannar alltså :D

MajaaR
0

#7 Vad gulligt :) Vad heter honan? :D

TccT
0

Låter mer stressande än roligt för honan

chigak
0

Jag kan inte låta bli att tycka att den stackars slöjstjärten ges männskliga känslor. Jag tycker synd om den som lider.

[Hamster95]
0

Jag har dock plastbytta som hon flyttas över i om det blir för stressande och jag håller ögonen på stumpan. Hon är mera nattaktiv än dagaktiv och då får hon mat runt 20- tiden när de andra är mätta. Det skulle vara förbannat roligt med små bebisar <3 Honan heter Lillemor. Dessvärre är hon rejält sjuk så på tisdag ska hon få bli en ängel. Någon som har tips på hur jag kan hantera det?, jag tycker att dödsögonblicket är jättejobbigt men jag vet att det är det absolut bästa för stumpan.

TccT
0

Hårt kast i backen är ett snabbt sätt att avliva den på

BrallarN
0

jag tycker inte sättet spelas så stor råll bara man gör det snabbt, ordenkligt och inte fegar och gör det lungt och försiktigt för då blir det tungre och fisken får lida längra jag har aldrig behövt döda en akvariefisk men i dammen har jag ngn gång behövt så då huttar jag bara upp dom på btyggan och hugger huvut av dem med en machete

[Hamster95]
0

Men fy sjutton :S

Det ska gå väldigt snabbt har jag hört men man får ju inte fega då. Känsliga jag klarar inte sånt……