Söndriga fenor :(
Hej! Jag köpte ju nya fiskar för en vecka sedan (4 guppys och en dvärgklogroda), och nu har guppyn och min Black molly fått bitmärken i fenorna :'(. Jag vet inte vem det kan vara, för jag har inte sett att någon har bitit på dem, men jag misstänker att det är grodan, då han brukar vara rätt våldsam när han äter^^ Jag hällde i lite "Easy Life", ett medel som borde hjälpa lite, så här står det iallafall på flaskan: fisken blir livligare och får klarare färger, minskar och förebygger stress, gör vattnet kristallklart, tar bort tungmetaller, ammoniak, medecinrester, bekämpningsmedel och andra kemikalier, tar bort klor och kloramin, skyddar slemhinnorna, tar bort skadliga bakterier, underlättar sårläknad, minskar kladdiga fenor, svamp och infektioner, påskyndar tillväxten av nyttiga bakterier, förebygger algbildning, främjar avlingen, tar bort stank, stimulerar växttillväxten, påskynar tillväxten hos ynglen… :
Fiskarna som går i akvariet är:
Siamesisk algätare
Kardinltetror
Ancistrus
Dvärgklogroda
Guppys
Mollys
Platys
Jag tror det var alla ;)
Ja, så finns det något jag kan göra :(?
Lämna tillbaka grodan!!
Det är den som biter på fenorna, troligast på nätterna när de andra fiskarna sover. då står de nära botten och blir på så sätt rena matbordet.
Dvärgklogrodor brukar inte vara så glupska. Men vanliga är rejält glupska av sig.
Usch då :S
Jag som tänkt skaffa grodor får nu tänka om rejält. Får köpa en 130 L plastback på IKEA åt dem istället. Jag skulle absolut lämna tillbaka grodan. Här kom jag på min guppyhanne att käka på slöjstjärtens fenor så han har tills ett hem dyker upp bo i en plastback.

Det va därför du aldrig hörde av dig!

Haha, glöm mitt inlägg 
Såg fel på vem som skapade tråden!