Klogroda och guppys :)
Hejhej! Idag var jag på arken zoo och köpte 4 guppys och en klogroda :D Jag köpte också röda mygglarver som hon i affären sa att grodan skulle äta.. jag gav honom lite och jag tror han åt en larv eller så.. Däremot har han börjat gnaga lite på mina växter ^^ Så nu undrar jag om det är något mer jag ska göra för att han ska trivas, han är ca 3 cm med utsträckta ben och brun.
Tacksam för svar!

min syster hade grodor när hon hade akvarie men dom bara dog och dom åt yngel. Min fars teori om deras död var att dom åt vanlig fiskmat istället för bara deras larver kan det varit min syster som misskötte dem eller är dom svåra. Har själv varit inne på att skaffa grodor så jag gillar din tråd :P

klo grodorna är inte så där jätte svåra men ska matas med röda mygg… är det dvärg klogrodan eller den vanliga klogrodan
om det är den vanliga så skulle jag snart börja tänka på att flytta grodan då den gillar fisk
Klogrodan gnager inte på växterna. Om den äter flingfoder gör inget så den dör alltså inte av det. Finns bättre än röda mygg med tanke på allergirisken. Mysisräkor, svarta eller vita mygglarver till exempel är bättre som mat.

#2 Jag matar han med röda mygglarver ^^
Jag vet inte, det stod afrikansk klogroda i affären men han är väldigt liten..

Jag tror att det är en dvärgklogroda, för jag läste på nån sida och där stod det att klogrodan har ingen simhud mellan tårna på frambenen men det har dvärgklogrodan.. och det har min )

japp då är den en dvärgklogroda men tänk på att även om det är en dvärg kommer den att snart börja äta fiskar åxå