Datorhaveri
Nu är jag tillbaks efter ett datorhaveri. Nästan 3 dagar och tre ominstallationer tog det innan jag fick ordning på min grisburk :D

bra att du är tillbaks nu då 

Ja, Man måste erkänna att man blir väldigt rastlös utan dator.

haha det är därför manhar många i reserv :P

Jag har en till, men den använder tanten. Så jag var tvungen till att fixa till den jag använder mest.

okej då jag har ingen tant så jag får ha mina datorer ifred och just nu har jag inte så många men förra året hade jag 5 stycken på rummet tror jag :D

3st ominstallationer? vad gick snett de 2 första gångerna då? 

Hade hårdvarufel.. men det tog ett tag innan jag hittade felet. Det var min dvd-brännare. Bytte ut den mot en comboläsare så länge.

Det kan gå en på närverna… för några år sen fick jag fel på en p4 då den bara spelade massa melodier osv när jag startade upp den… packade ihop och skickade in moderkortet för felsökning och fick tillbaka det med ett besked om att det var top noch.
Då började jag felsöka genom att byta ut kringvarande utrustning och det visade sig vara en ram-brygga som brunnit! Vid sådanna tillfällen står man och förbarmar sig över sin ovishet! haha
Föresten, har du kikat på dvd-brännarna som du ansluter med s-ata kabel? :) Kör själv med en sån.. eliminerade ett par minuter i bränntid, dock låter den mer eller mindre som en skördetröska när den läser 

#8 Jag använder alla mina sata-anslutningar redan till mina hårddiskar så det får bli en ide. Jag har funderat på plextor.

Ajdå…
Plextor har jag ingen koll på, men kan rekomendera sony!

Hur många sata slots har du för jag har mellan 8 och 4 på mina moderkort så det blir ngra hårddiskar. Själv har jag bara plats till 7 hårddiskar i mitt Antec 900

själv har jag abit med 4 anslutningar, varav 2st är ockuperade av varsin hdd och en av dvd-brännaren
systemdisken ligger på lagom 250gb och den andra ligger på 1tb så jag har lagom utrymme för filmer och musik och spel och allt annat dyligt jag "hittar"

Jag har 4 sata anslutningar och alla är upptagna av hårddiskar. Dels så har jag 2 st gamla IDE diskar inkopplade. Vet ej hur gammalt moderkortet är. Tror det kan vara 3 - 4 år gammalt.

till min stora dator nu har jag 6 sata portar och en ide och jag använder bara 3 sata till lokadisk som är en snabb men bara 160 gb och sedan 2 tb diskar som jag inhandlat efter att jag började titta på hd film
Och för oss som inte kan datateknik låter detta som; blabla bla blablabla bla bla…
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#15 haha om texten låter så kanske de e dags att skaffa ny gpu? ^^ jag kan rekommendera GeForce GTX 295 SLI med HDMI uttag.. Då är de bara att koppla in 42"arn och röjja i wow :D
Hoppas ni ser min sarkasm 
#16 Den där var väl rätt elak? 

Mvh Stephanie 

jo jag är rädd att jag kommer bli avstängd nu 

Åhh min kompis har ett 296 i sin core i7 och jag är så lagom avundsjuk på den bortskämda killen

bara ett? xD

Skoja har du två?

haha nej :p jag var sarkastisk igen :p

aha för det hade inte blivit billigt för dom kostar väl dryga 5k styck :D själv sitte man på ett sketet 9600 gso

haha ja precis, och jag har lagt ner spelandet så mitt XFX 8800GT funkar… köpte en fräsig kylare till den också då original låter som ett och ett halvt tröskverk! xD
Den enda anledningen till att jag skulle köpa nytt grafikkort är om jag börjar hyra filmer på nätet via datorn och vill glo på tvn… men då e jag mest ute efter ett hyfsat kort med HDMI utgång! Dock ligger det låångt ner på priolistan för tillfället :p och den dan jag börjar göra sånt så finns det säkerligen någon finurlig lösning direkt i tvn typ något i stil med (plugga in nätverkssladden i tvn och hyr hdfilmer via nätet) eller något sånt..

mm det finns redan mina föräldrar har det nämligen men det tar all uppkopling