Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettväxter
Läst 3435 ggr
enhendigman
0

Krukväxter i akvariumet?

Förmodligen en urdum fråga men….. Jag gillar att fixa med mina krukväxter här hemma och tar mycket skott och har sett att de klarar sig läääänge i ett glas med vatten medan de utvecklar rötter, har funderat länge på om några kan funka i akvariet. Har precis satt skott från ampellilja i kruka, det blev några små söta skott kvar och dessa satte jag ner i akvariet. Är det någon mer  som provat och vet om det funkar/inte funkar? vilka växter har ni isåfall provat?

Stephanie
0

Menar du i akvariet under vattnet? Jag tror inte att det är så många krukväxter som klarar sig under vattnet, men kanske skott kan få rötter om man på något sätt låter de vara på ytan?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

OlleA
0

Fredskalla lär klara sig ganska länge under vatten. Dock har jag inte provat själv, eftersom jag bara vill ha riktiga vattenväxter i mina akvarier. Ampellilja tror jag inte lever så länge i akvariet.

Olle

KerstinL
0

Jag har provat att ha ampellilja i akvariet och tyvärr så dog den efter ett tag.. bladen vill vara ovanför vattnet.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

enhendigman
0

Ok, jag var bara mest nyfiken, en del växter är ju ganska fina och skulle kanke pryda sin plats, kul att se att fler ändå tänkt samma tanke ngn gång.

Stephanie
0

Jag skulle nog tycka att det såg rätt konstigt ut med krukväxter i ett akvarium. Snacka om att ha hamnat fel! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal