Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1247 ggr
LisenN
0

*Intressekoll*

Tänkte kolla hur många här inne som är intresserade av att köpa blåa äppelsnäckor?

Vill ju inte kläcka fram för många när jag inte vet om det finns hem till dom små..

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

sophia007
0

Kan du visa nån bild på dem? Och vart bor du eller går de att skicka?

LisenN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst ;-)

Jag bor 6 mil norr om Örebro men skickar gärna när vädret tillåter (+ grader).

sophia007
0

Vilka söta! Hur stora är de? Jag skulle gärna ha några i mitt akvarium om de inte är för stora!

LisenN
0

Dom blir lite mindre än en golfboll. Jag brukar skicka dom när dom är ca 1cm.

Äter alger men behöver även grönsaker och maltabletter och sepiaskal el liknande för uppbyggnad av skalen.

Lägger äggen ovanför vattenytan så det är lätt att kontrollera antalet genom att plocka bort klasarna.

sophia007
0

Oj de var lite för stora för mitt nuvarande akvarium, men framåt april ungefär kommer jag nog få ett större men det kanske inte tar så lång tid för dem att växa?

LisenN
0

Jag kommer nog ha blåa då med skulle jag tro :-)

Förhoppningsvis har jag rosa att sälja då med ;-)

sammeth
0

Hej! Jag kan köpa två till mitt lilla akvarium. Hur mycket kommer dom att kosta med frakt?  Bor i Edsbyn

LisenN
0

#7 Hejsan! Dom kommer nog att kosta 12:-/ styck + frakt 12:-.

sammeth
0

Okej :) Det blir bra det.

Aviendha
0

Åh, egentligen skulle de nog vara bra i min tank, men jag är lite rädd för sniglar Tyst Tycker det är fint på håll, men att sticka ner händerna i vattnet skulle jag inte våga göra. Men lyckas jag bota detta så vet jag vart jag ska vända mig =)

Pulcherimas
1

#10 De är så supertrevliga att jag lovar att det vore värt besväret, att komma över rädslan Flört

mvh, Monica

Lovizaa
0

Kan man ha en snäcka på land med? Alltså att man kan hålla på med dom ovanför vattnet?

Aviendha
0

#11 Ja, jag har ju hört så mycket gott om dessa snäckor nu, så jag måste nog ta tag i det =) Kanske skaffa en liiten som jag kan se växa och vänja mig vid.. Ska vänja mig vid tanken =)

LisenN
0

#12 Tror nog man kan hålla på med dom ovan land om man nu skulle vilja det men då bara korta stunder.

Vill man ha en snäcka att gosa med så är det bättre att skaffa en landsnäcka. Själv har jag achatina achatina, den största arten av landlevande snäcka. Dom kan bli uppåt 30 cm men det finns mindre arter oxå.

En länk:Landsnäcka 

*fixade länken// KerstinL

SofiaBlomberg
0

Intresse finns här!! =)

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Susanne
0

Jag är intresserad!

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

LisenN
0

#15 Okej :-) PM:ar dej så snart jag kollat frakt. Har varit sjuk så jag har inte gjort det ännu….

LisenN
0

#16 okej. Då sparar jag ett par hundra, verkar som det går åt efter det jag sett här och på andra ställen hittills :-)

mizzive
0

*hoppar och studsar på stolen* Jag vill ha! Jag vill ha! :D

Lovizaa
0

Putt. :)

limaka
0

lisenN har du nåra kvar är ev intreserad i så fal ;)

LisenN
0

#21 Ja, jag har kvar. Tyvärr har det varit för kallt för att skicka men nu verkar det som det har vänt *glad*.

limaka
0

ok bra Skrattande

[Enourre]
0

LisenN Jag är också intresserad :- )

Lovizaa
0

Jag är också intresserad. Skrattande

Emma-N
0

Jag är eventuellt intresserad Skrattande

[Isa96]
0

Dom var fina, har typ snigel fobi, tycker att skalen är fina, men själa snigeln tycker jag är lite obehaglig, skulle nog inte vilja ha dom i mitt akvarium, fast som nummer #10 skrev så är dom fina på håll, men det är nog inte så kul (för mig) att plocka upp dom när man till ex ska städa. Nja, får nog vänta lite med sniglar tills jag vågar ta i dom :)

Stephanie
0

Måste bara fråga… I #10 skrev hon att hon inte skulle våga sticka ner händerna. Är det bara av fobi för sniglarna, eller finns det någon anledning till att inte sticka ner händerna om man har sniglar? Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

KerstinL
0

Ingen fara att sticka ner fingrarna, hon har "bara" snigelfobi.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Stephanie
0

Ok Tungan ute Såg framför mig hur de utsöndrade något sekret som kanske gav utslag eller nåt Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal