Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 5660 ggr
fijja
0

Guppy yngel

En av mina honor håller just på att yngla av sig. Än så länge ca 10 st. Hon har hållt på i ca en timme Skrattande

Hur länge bör hon gå kvar i yngelkassen? Är så rädd att hon börjar äta dom, men vill inte flytta över henne till dom andra om hon inte födit klart, för då blir resten garanterat fiskföda!

Har flytväxter och så i kassen, och dom gömmer sig där. men vill helst inte ha henne där över natten.

Dom är så små å söta!! Kyss

BrallarN
0

dom är så små och varje gång det kommer nya så påmins man hur små dom är jag har också en hona som är riktigt tjock och har varit det ett tag nu så jag väntar. jag flyttar dock aldrig mina då jag bara har guppys och mycket växtlighet. vad jag vet har ingen blivit äten för dom är så snabba

fijja
0

Ok.. Jag är nybörjare och flyttade henne som sagt… Men har ettt par till honor som nog föder snart, kanske låter dom gå kvar i med dom andra då… Men jag har ganska många fiskar där som är sugna på yngel Obestämd Och inte bara guppys.

Men har mycket flytväxter och så… Så några skulle väl säkert klara sig.

Får väl se hur jag gör. Har flytväxter i yngelboxen med, så honan får nog gå kvar över natten… Hon verkar inte klar. Hur man nu vet det?

Cool

fijja
0

Min hona har ätit upp alla utom en över natten :( Fast jag matade henne ordentligt. Får väl se hur det ensama ynglet klarar sig.

Sloj-border
0

mitt ena guppyyngel som jag hittade i mitt ena kar på 30 L har börjat fått lite färg! :D hon har fått en svart rand i början av fenan ;D och hon har blivit jätte bra kompis med mina platyyngel! :)

fijja
0

Så din ensamma lilla stackare klarade sig?? Skrattande

Jag hoppas min gör det med. Hade önskat att några till gjorde det Gråter Hu orkade mamma fisk proppa i sig allihopa Förvånad

Skulle lyft ur henne i går kväll innan jag lade mej… Lätt att vara efterklok tyvärr.