Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 748 ggr
skuggspel
0

Äppelsnäckor

Hej!

Jag har börjat få lite för många äppelsnäckor (läs invasion Skrattande)

så nu måste jag sälja några. De är gula och .. ehhh.. gulaktiga med svart fot.

Dels tänkte jag höra om någon är intresserad här, jag tänkte typ 10 kr styck och sen tänkte jag be om lite hjälp. Är det någon som har en fin bild på en gul snäcka som de skulle kunna tänka sig att låna ut? Jag tänkte lägga ut en annons på blocket men det går lite sådär för mig när jag ska fota snäckorna..

Äpplena finns i stockholm, hässelby.

sussa08
0

Gult skal+mörk fot=jade :) ÄR det hona eller hane på gul snäcka du önskar? Jag har båda delarna

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

fijja
0

#Hur ser man skillnad? På hona och hane alltså?

sussa08
0

Hanar har ett penisfodral, på vänster (??) sida… Är inte säker på att det är vänster men på höger är ju andningsröret… Så tror det är vänster…

Jag ser skillnad på mina snäckor, då jag lärt mig vem som är vad :P Iaktagit vid parning

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

fijja
0

Ok.. Då ser man det när dom är utanför skalet alltså. Mina är dock väldigt stillsamma… Vet inte om dom misstrivs på ngt sätt… Nåja, nog med trådkap. Jag får kolla i dom andra trådarna efter tips om det :)

sussa08
0

Du kan öppna locket på snäckan försiktigt och kolla :)

skuggspel
0

Sussa08, det spelar absolut ingen roll, jag blir bara kalasglad för en bild ( som inte ser ut som en påsklilja i en kycklingstorm, som mina gör)

Glad

sussa08
0

Finns bilder på dom här XD Sök på "en liten historia" Eller "Akvarier med svart sand" tror jag den hette… Där finns bra bilder på dom :)

sussa08
0

urfaren
0

heheh mitt inlägg :P

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

sussa08
0

;)

Hittade en söt liten bild på "mina översociala guppys!" också… Du är fri att använda dessa om du hittar :)