En till självmordskandidat! :-)
Tydligen inte bara tetror som tar sig ur akvarierna. Igår undrade min karl vad en av våra hundar höll på med?! Hon hade hitta Rebecka, en av mina dvärgklogrodor på golvet. *suck* HUR sjutton tog hon sig ut? Förmodligen har hon klättrat på sladdarna till pump och doppvärmare. Kan inte hitta någon annan förklaring.
Tur nog klarade hon sig och är tillbaka i akvariet. Ibland är det bra att ha nyfikna vovvar. :-D
Oj! Jag har oxå grodor.. får hålla kolla på dem så det inte smiter 

Vilken tur att hunden hittade henne. Och att hon inte blev skadad av hunden. Klor kan göra större skada än vad de menar ibland.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2 Nä, men som tur var så nosade hon bara på grodan. Våra hundar är alltid så försiktiga som tur är. Däremot var jag rädd att grodan skulle ha slagit sig när hon ramlade ner på golvet, det är trots allt en bit, men den tycks ha klarat sig för hon lever än. :-)
Täck akvariet bättre! Jag hade klogrodor förut. En gång rymde en av dem, men blev återfunnen, men försvann inte så långt därefter spårlöst.

annars brukar salamdrar vara experter på att ryma glömmer aldrig när min kära styv mor hittade en tvättmaskinen efter att han rymt och lagt sig i tvätthögen som hon hämtade och slängde in i tvättmaskinen.
R.I.P.