Ancistrus i ett 45 liters?
Heej! Finns det någon fin Ancistrus mal som går att ha i ett 45 liters akvarium, hur stora blir dom? Om det finns en lämpligare mal till 45 liter så vill jag gärna veta om den malen också (kan nästan ingenting om malar). Gillar malen på bilden, men vet ej hur stor den blir eller om den är lätt att sköta :S. Tacksam för snabbt svar :)
/Isa96
Ps. Känns lite pinsamt ibland att fråga sånna här saker, eftersom att jag inte vet om någonting är självklart. Men frågar man aldrig får man inget veta :)
OBS! Bilden är från google, tror inte att det gör nåt om jag lånar den här i forumet ^^,

45L är litet för en Ancistrus. Skaffa några otocinclusar istället. http://www.akvariefisk.com/art/randigotocinclus.php
ok, tack så mycket :)
Det finns ju jättesmå ancistrusar, bara nån cm, dom borde man ju kunna ha.
#4 de växer :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jasså. :O Men det tar ju lång tid så man hinner väl ha dom ett tag antar jag. ;)
Mja, det är olika… vissa kommer upp i strl. på ett halvår, andra tar det längre tid för… :P Bättre att ta en mal som inte blir så stor… Så tråkigt med djuraffärer att de inte informerar om att fsken blir stor… som med botior, de blir ju extremt stora de med!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Ok, men jag vill helst inte behöva göra mig av med malen sen när den blir stor, då är det bättre att skaffa en mal som jag kan ha hela malens liv. Är nog inte så kul för malen att flytta runt heller "/. Men tack så mycket för hjälpen :)
/Isa96