PLATY BILDER!! :)
ALLA med platyfiskar!! ladda upp en eller flera bilder på era platysar här! :D

#2 & #3 haha min korallplaty hane är oxå jätte tjock!!! haha.
jag ska se om jag hittar en bild på honom ;)

fina bilder JennyR! ;D
*s* Ska se om jag hittar ngn bild på en av honorna innan hon ynglade, hon såg sprickfärdig ut *asg*
#6 tack :-)

#7 ja gör det! :D:D

Oj jäklar vad tjock hon var! :O haha. hur gör du när dom ska födas, har du yngelkar eller "yngellåda" som man sätter i akvariet? :)

#14 Jo en riktig tjockis! *asg* Jag låter dom gå kvar i akvariet, stoppar dom alltså inte i yngelkar, dom brukar bli så stressade då. Har man mkt tät växtlighet så brukar man oftast hitta rätt många levande yngel, dom stoppar jag ibland i yngelkar. Ibland får även ynglen gå kvar i det stora, ofta så klarar sig några stycken från att bli uppätna :-)

okej ;D men visst är min hona med yngel? se bilden på inlägg #15 ;)
#17 det kan hon mkt väl vara :-)

okej ;) när kommer hon yngla tror du? :) kommer hon yngla snart? (jag är lite nybörjare när det gäller odling
) :P tack för alla bra och hjälpsamma svar! ;D <3

Ja det var en riktigt bra sida! :D men tycker du att jag ska sätta henne i yngellådan nu? :)

Jag sätter henne där under natten och så tar jag ut henne på morgonen och om hon inte har fått då så väntar jag två dagar och sätter henne där en natt till osv. osv. ;)
#4 *sväng, höger!* xD

Asså jag läste den där bra sidan som jennyR skickade på inlägg #20 och då står det att honerna går och gömmer sig i tex. ett hörn, och min hona gör det! hon går knappt och äter nu! Är hon nära på att yngla?? snälla hjälp!! hon är ju inte hur tjock som helst, jag kan lägga upp en bild på henne som jag knäppte igår… :)
Tror ni att hon ska få yngel snart igen? Hon, eller den andra som jag har gömmer sig i hörnorna hela tiden, jag har ett yngel i yngelkar av 3, jag tror att de har blivit uppätna :( Ska jag lägga i henne också? Ynglet som är där i är några veckor gammalt så jag tror inte att det kommer att bli uppätet, jag kan ta ut det också.

#25 gör så du ;)
så här ser mitt yngelkar ut :)

Hur ska man göra för att fånga den? Finns det ngt knep ;D ? Den är assnabb:S

har du ingen håv? ;D
du får typ lura dom o kanske trora ut dom litte men då blir dom stresade så då måste dom få vara ifred i yngelkaret o ta igen sig
#29 Jag har en håv, men det är ändå svårt ;D
#30 Jag förstår inte riktigt vad du menar
när du fångar/fångat dom 

31# huhu okej XD
Föresten, mitt "yngelkar" är ett nät som man hänger i akvariet. jag vet riktigt hur stort det är, men jag hoppas att det är tillräckligt stort, jag har en flytväxt i. Jag har fångat den och lagt i där nu.
(iaf den som jag tror är den som var på bilden) Hoppas att det kommer yngel snart, den blev nog ganska stressad, jag fick jaga den över hela akvariet, stackarn :/
#34 Vilka söta :D

#34 åååå va kuul!! grattis! :D
#35 okej ;) vad bra! ;D
#37 Du tror väl inte att det kan skada ynglena att jag fick jaga henne sådär, jag menar stressen ?

nej det tror jag inte :)
Hoppas inte 

det kommer nug gå galant! ;D vi får hålla tummarna för varandra! x) :P
:D Jag släppte ut henne igen, hon verkade inte vara så glad. Men om jag ser ett yngel åker det rakt ner i karet xD

hihi okej ;D xD
Lustig färg #46 har. :)

vad fina firrar!! :D nu ska jag åka till djurkompaniet och köpa en luftpump till yngelkaret :D
#50 svärdbärare? :D
ja,
han ville oxå vara med
En lite suddig bild på våra Indianplaty..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

fiina!! :D jag älskar indianplatys! :D
Min platy fick yngel idag :D Någon som är intresserad av några senare? Jag har ett 54l så jag kan tyvärr inte behålla alla.
Det är ca. 12-19, lite svårt att räkna :P
#59 Vad är det för sort och vilka färger har mamman och pappan? :)

vart bor du då? :P
#60 Jag vet inte riktigt, men mamman är orange med svarta fenor ock pappan är helorange
#61 Jag bor i Tullinge
#62 Okej visa en bild. :D vart ligger tullinge?
Tullinge ligger i botkyrka, jag har en bild men det är bara uppifrån och de är som prickar, det är lite svårta att fota genom ett nät med mobilen :)
mamman och pappan är väl inte i nätet? x)
åååååååh vart ligger botkyrka?
xD
#65 Nej mamman och pappan är inte i nätet.
Botkyrka ligger söder om stockholm
Se bilden i tråden: håller hon på att föda? tror jag
#65 okej annars menade jag bilder på mamman och pappan :P
åh är det en såndär, gud va fin! :D
Tack :D Pappan är nästan likadan bara att han är helt orange och smal XD
okii

fiin!! :D
Den ser ut som min, men det är väl inget yngel? Eller var den det förut och har växt?

Kan man ge kokt ägg-gula till platy yngel? :) (tips på vad man kan ge dom? berätta gjärna!! :D )
den var yngel inte för så länge sen ellafall

dom ser ut att ha växt. :O xD
gu så söta!!!!!! när dom är så där små kan man sitta o kolla på dom hurlänge som hellst ju :)

#78 hihi aa de kanske dom har! ^^
#79 hihi aa!! tack! :D aa man kan sitta och titta på dom i timmar…! :D :D
aaaa typ super kul ju

putt
#75 Jag ger mina yngel speciellt flingfoder som är typ mald

okej ;)

jag har knäppt bilder på mina yngel idag oxå! :D bilderna kommer snart ;)

Vad roligt och vad söt ditt yngel är, jag undrar hur mina ser ut, jag har inte sett dem sen igår, hoppas de inte har det för trångt i sitt lilla nät, de är ju ca 16st

jaa! ^^<3 å vad kul! :D längtar tills jag fse bilder på dina sötisar! ;D
:D De finns i din tråd "håller hon på att föda…" i inlägg: #48

okej :O :D :D

Vad snabbt dina yngel växer XD

hihi aa^^

Jag tror inte att mina är så stora än, vad gör jag för fel? :S
#96 du gör inget fel det är bara det att dom växer olika

mm precis :) jag har lampan tänd dygnet runt dom första dagarna ;)

hur stora är dom nu då ungefär

ok haha ja litte X)

^^
fina :)
Vad många fina platty bilder! =0)

mer bilder på ynglena kommer strax!! :D
#48 ja men den är i fiskhimmlen nu… :( tråkigt för den var välldigt fin
mina två platysar
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

åå va fina!! :D

fina! :D min hona har nu fått ännu mer yngel :D trodde dett var kring 10 st… men nu när jag satt dom i en skål och räknade dom så var dom ca 18 st!! :D
#109 : Herregud vilka fina platys du har!!!!
#118 : Jag gjorde ju exakt samma missräkning :)
Jag fick sunset platys för en vecka sedan och trodde hela tiden att det var 10 yngel, och sen dog 2. Men vid vattenbytet i måndags hittade jag hela 22 stycken!!!!!!
Hur kunde jag ha missat det? :)

#119 haha jaa:P jur kan man missa så många ??! xD men mitt grus är så kamoflerande :P så det är svårt och se dom när dom är vid botten :P
#120 : Hehe ja men nu är de så att jag har dom till och med i en yngelkasse, har en rätt hungrig kamphane nämligen. Men med växter i den så kamoflerade dom sig väldigt väl ändå :)
Men skoj är det :)
jag har oxå hittat fler yngel idag
jag har ett plastkar som man sätter i akvariet,det har som ett löstagbart golv.där satte jag en hona över natten.på morgonen hittade jag 3platy yngel.honan åkte tillbaka i akvariet.idag är dom 9dagar,mår jätte bra och tillbringar sina dager med pytte så snäckbäbisar,som jag fick hemmskickade i tisdags.hittade ett platy yngel även i akvariet,det är ganska stort så förhoppnings vis klarar det sig

#121 haha okej^^
#122 hihi vad kul! :D
#123 vad kul! :D

#125 joo dom var jätte fina!! :D
#125 nice

:) nitt problem är att ja inte ricktigt vett om de är svärdbäraryngel eller platy yngel jag har men de kan vara en blandning oxå

:P