guppyns färg...
När kan man se vilken färg guppysarna får…på ynglena menar jag. ungefär vilken ålder? och när ser man att det är pojkar eller flickor?
Jag har flera yngel som är ljusgula nästan genomskinliga… jättefina 
sen undrar jag…får flickorna färg oxå…alltså orangea stjärt/ryggfener tex eller är det bara pojkar?
Usch va lite jag vet 
det är lite olika när man börjar se färger men vid 4-5 veckor så borde dom synas.. Honor är lite knepiga med det där med färg, vissa får färg och vissa blir neutrala, tror det beror på vad som finns bakåt i ledet. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag har några som är lite drygt en vecka gamla och dom har fått lite svarta fenor nu så jag är också ivrig att få se vilka färger dom får.
Jag har också ett litet yngel som altid varit mycket mörkare än dom andra vad beror det på ?

Jag längtar efter mina första Guppy yngel. ska bli roligt tycker ja..!! Å se lite färger å allt som utvecklas i den lilla firren!

#1 å…jag har en hona (tror jag) som har fått en orange stjärt… eller så är det en hane med spadstjärt…fast jag tycker fenerna är för små…. fast vad vet jag?
De gul/genomskinliga är väldigt fina oavsett kön… de är nästan pärlemoraktiga o så söta 
Men jag får väl hålla mej till tåls… och hoppas jag får fler yngel snart….

Jag har märkt på mina att vissa ser man att det är en hane ganska fort men på vissa tar det längre tid. Det är väldigt spännande att se hur ungarna utväcklar sina färger, jag hade en som jag trodde skulle bli vit med svarta tecken på men det slutade med att den blev gul och svart. Jag vet inte varför det tar så lång tid för guppina att färga ut.

#5 håller med.. en del tar lååååång tid o en del får färgen fort..det är samma det där med kön…. fast ja blir lite lurad av sena pojkar 

har två ynegl från olika kullar. Den ena är helt genomskinlig och den andra är typ ljusgrå. Några andra färger har de inte.
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Ett riktigt tränat öga ser könen nästan från början.. I Asien sorterar dom hanarna från honorna direkt när dom föds nästan för efter 3 dygn så är Guppyn könsmogen..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Herregud! Tänk om man blev könsmogen efter 3 dygn.. oj oj oj.. Skulle nog bli katastroof.. Haha..
Jag l'ngtar verkligen tills mina börjar yngla av sig.. :D några av honorna börjar se riktigt tjocka ut.. ;P

Jag fick 9 yngel på 2 dagar sedan har jag inte fått ngra nu på en vecka :D

jag fick 7 platyyngel idag! :D så då fick mitt ensamma guppyyngel lite kompisar! :D^^