Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 3161 ggr
ariaam
0

Fastsättning av växter.

Hej. Jag har en stor Ancistrus som tycker om att "leka- nu rör vi om i akvariet"  dom växterna jag försöker ha i akvariet får aldrig sitta där jag placerat dom. Jag har försökt med att möjliga växter men han elr. hon tycker ju jättemycket om dom, på morgarna när lyset tänds i akvariet så flyter växterna på ytan o han/hon ligger still på botten! Jag har provat med att lägga växtrötterna under stenar som jag har i akvariet, jag har bundit fast växterna med gummisnodd runt en sten som tyngd och lagt grus på att det inte ska synas men jag har misslyckats!! Nån som har tips?

Cavia
0

Oj! Låter som du har värsta marodören i ditt akvarium! Har tyvärr inga bra tips, låter som du testat det mesta?

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

ariaam
0

Ja, tyvärr. Ju mer växter dessto mer jobbRynkar på näsan, men för dom andras skull så får man väl fortsätta "planter".

Sloj-border
0

haha men gu vilka busar!! ^^ har tyvär inget tips som jag kan komma på just nu…Obestämd

sussa08
0

Vissa växter ska visst gå att limma på sten odl, Kerstin eller nån? XD

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

KerstinL
0

Visst har du Malawis i samma akvarium?? tror det är dom som är bovarna i dramat nämligen.. Växter är mumsfilibabba för malawis.

Man kan använda Superattack (snabbtorkande superlim) och limma fast växterna på en sten eller rot, inte farligt för varken växt eller fisk!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

ariaam
0

Visst har jag malawi i akvarietGlad, oj då o här har jag beskyllt Ancistrus för röran som förmodligen då är oskyldig! Med andra ord så kan jag prova att limma fast växterna!!Flört

KerstinL
0

Ja, men risken är att du till slut bara har skaften av växterna kvar för sitter växterna fast så kan malawisarna äta i lugn och ro utan att växten flyttar på sig.. ( har hänt ett par gånger..) Flört

Cool

Lena82
0

Så sånt superlim är inte farligt för fiskar då?? Har nämligen en dakoration som gått sönder och som jag limmade ihop med attack superlim, men då sa sambon att det kan du väl inte ha i akvariet sen. Men ger ni mig klartecken så blir jag glad. Tycker om den dekorationen.

Så, blir det tumme upp eller tume ner??

Tack på förhand //Lena

KerstinL
0

Det blir klart tumme upp!! Jag har limmat saker med superlim i flera år och inga som helst bieffekter har uppstått Skrattande

Cool

Lena82
0

#9 TACK!!!!!!! Du är en räddare i nöden. Oskyldig

Vattnadal
0

Suerattacklim kan man tom limma fast levande koraller på stenar med!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lena82
0

Vad bra då är det ju bara att tuta och köra. TACK

ariaam
0

Helt fascinerandeSkrattande

enhendigman
0

Alltså jag måste fråga, det verkar ju perfekt att kunna limma fast växterna, men går det att limma på en blöt rot? att limma på torr rot det förstår jag, men det kan ju inte vara någon vits, då flyter ju allt.

sussa08
0

Torka på platsen du vill fästa, kanske? Du akn ju ta upp roten en dag också. då är ytan torr men roten blöt

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

enhendigman
0

Tänkte inte på detGlad

sussa08
0

Man kan inte tänka på allt ^^

Vattnadal
0

Men när jag limmat koraller på levande sten har jag bara tagit upp det, klickat på super attacklim, tryckt ihop, hållt ihop en stund (står på flaskan hur länge) och sen stoppat tillbaka i vattnet.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

sussa08
0

Ja funkar det så är det ju megabra :D Om man inte testar så vet man ju inte :)

Lena82
0

Det är ju något man ska testa om man har något som flyter upp. Bara att ta något ungt att limma fast det på. Måste testas när jag ska starta igång mitt lilla kar