Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 1244 ggr
ille
0

Död :'(

En av mina två praktbotior i mitt 54l akvarium har dött, jag vet att det akvariumet var för litet men jag tror inte att det var orsaken till att den dog. Det var så att min lillasyster som är fem år hade med sig sin kompis till mitt rum för att visa mina fiskar och han hade bankat på rutan när min Praktbotia hade simmat mot honom,han hade bankat ganska hårt enligt min syster och hon sa att då hade den bara dött, kan det vara därför? Min mamma upptäckte senare att den var död och det var då min lillasyster berättade men min mamma trodde inte att det kunde vara därför men vad tror ni? Jag har bara haft den i cirka 2 månader och den var inte stor alls.

Frågan: Kan den ha dött för att den blev rädd eller så?

Tacksam för svar

ille
0

PuttRynkar på näsan

limaka
0

va synd :( har ingen aning varför

Silvernalles
0

Absolut inte! Du kan säga åt din lillasyster att det inte var hennes fel, den måste ha varit sjuk.

ille
0

Okej, men vad kan den ha varit för sjuk? Min mamma sa att ögonen var helt vita och lite utåt och att den var väldigt blek, vad ska jag göra? Kan det drabba de andra fiskarna också?

ille
0

putt

ille
0

PuttObestämd

ille
0

Putt!

urfaren
0

kolla denna länk så kan du se via bilder :http://www.jbl.de/onlinehospitaluk/index.php

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

ille
0

Tack så mycket. Jag ska fråga min mamma för det var hon som såg den. Glad 

Någon som vet om det kan vara smittsamt? :S

urfaren
0

det står nog där med… kanske nitrat/nitrit då kan de dö så där hastigt och lustigt. Kolla vattnet hos djuraffären. Var bor du?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

ille
0

Jag bor i tullinge i botkyrka, De andra fiskarna verkar iaf må bra. Jag hoppas att det inte är något med vattnet, att det var kanske var medfött.. För jag har några fler fiskar i akvariet och ett yngelkar med 28 yngel däri :/

Lovizaa
0

Kolla om fiskarna är mkt uppe vid ytan och "kippar" efter luft. Då kan det vara nitrit, tror jag. :/

niffen
0

Det kan inte vara så att din lillasyster säger att de bankade mot rutan för att hon inte vågar erkänna att det var något annat som faktiskt hade hänt? Hur gammal är din syster och hennes kompis? Kan de ha tagit upp fisken och typ tappat den eller nåt och sen stoppat ner den i akvariet igen?

Bara spånar lite… Man tycker ju att det borde bli någon skillnad på de andra fiskarna om det var något fel på akvariet i sig…

idisen95
0

tråkigt

ariaam
0

sorgligt, har själv 4 botior, skaffa nya kanske?

ille
0

#13 Min lillasyster är 5 år och når inte upp till kanten så jag tror inte att det var det som hände, men tack för att du hjälper till.

#12 Jag tror att de mest bara är uppe vid ytan när de får mat, jag har inte tänkt pa det så mycket, ska kolla när jag kommer hem..

#15 Jag borde inte ha skaffat de 2 praktbotierna från början för mitt akvarium är egentligen för litet, jag ska kanske skaffa en/flera antome helena(?) istället och byta bort min botia i djuraffären, eller det kanske är någon som vill köpa den? Jag hoppas att den inte är sjuk, den verkar glad iaf, man kanske får chansa ?