Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2789 ggr
isla
0

Dvärgkulfisk

Var inne i djuraffären idag och där hade de fått in 5 dvärgkulfiskar. Men de visste inte så mycket om dem, då de hade tagit hem dem åt en kund och på nätet verkar inte finnas så mycket info om dem.

Någon här inne som har erfarenhet av dem och kan berätta lite om dem? De var jättesöta, men är de något att satsa på?

KerstinL
0

Har själv haft dvärgkulisar och dom kan vara ganska så elaka mot andra fiskar.. Våra (hade tre från början) hade ihjäl varandra och när det bara var en kvar så hoppade han ur karet.. : (

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

myhombrero
0

Jag har inte haft mina så länge. Men mina är inte elak mot andra fiskar. Dom går med Black molly. Vi har två i ett ganska litet akvarium och det funkar. Det är en som bestämmer men den är inte elak så länge den andra håller sig på behörigt avstånd.

Kan vara lite kräsen med maten har jag märkt. Flingfoder duger inte alls. Mina äter endast sniglar, fisk rom och mygglarver.

Jag har läst att dom ska vara aggresiva, men jag verkar ha fått ett snällt par.

isla
0

Åkte och köpte de små rackarna idag! Så söta, men de får tills vidare gå själva då jag inte vill riskera något. Så nu är det bara å hoppas att de sköter sig och växter på sig lite. :-D

MajaaR
0

#2 Hur stort akvarium går dom i?

#3 Vad kul :D

Solsol
0

jag är jätteintresserad av dessa små filurer, är det ngn som vet hur de trivs? har ett 33l akvarium som e ganska stömt. har Guppy och tetra.

isla
0

5 Hm, mina går för tillfället i 40L akvarie som vi egentligen har som bebiskammare, men efter flytten blev det lite trassel. Ska egentligen ha dem i ett större (vet inte hur många liter, men kanske 60?!) men det står i vardagsrumsfönstret just nu, tomt. Så går det när man har 7 akvarier som ska igång. :-D

Solsol
0

såg att de var "fenbitare" och att de var giftiga… och de vill gärna äta snäckor. om ngn annan läser och är intresserad.

myhombrero
0

#7 fenbitare vet jag inte om jag håller med om. Men mina kanske är snäll.

isla
0

#8 Jag vet inte heller då mina går ensamma utan sällskap av andra arter.

#7 Att de vill äta snäckor är för att de har en tand som behöver slipas ner. I annat fall får man klippa den. :-D

volvo-sport
1

det finns ju en mängd olika kulfiskar som varierar från små till jättar och alla är giftiga inehåller ett gifr som dom säger ska vara 275 gånger mer toxiskt än cyanid… så testa inte att äta den *L* skulle nog vilja påstå att alla är rovdjur och vill jätte järna smaka på dom andra invånarna om dom får chans att göra det….

ha ni en kulis som dör mata inte någon annan större fisk med den ..

är ganska säker på att den dör då inomkort Skrattande

men kulisarna själva kan ju äta upp varandra utan att bli sjuka