Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1145 ggr
Vattnadal
0

Glad idag!

Igår var jag sur. Hade en paus på ett par timmar mellan jobbpassen. Skulle hinna hem, rasta hundar, fika, städa alla akvarium, fixa med tvätt och äta middag, sen rasta hundarna ordentligt innan jag åkte tillbaka till jobbet. Var nöjd inför vattenbytena, då jag hade hämtat kopparfritt vatten som skulle räcka till båda saltburkarna och koiynglen hos grannen (som jag flyttat från).

Började bra, hann tom sitta vid datorn en stund. Sen satte jag fart, körde en maskin tvätt, bytte 20 L i 60 L saltvattensburken, körde ett 50% byte mad vårt kranvatten i aquaterrariet, hängde tvätten, sen började jag med piccosaltburken i köket, samtidigt som jag lagade middag. Tänkte köra snabbt, så jag tog hinken och skulle hälla i de nya 10 L vatten, och så bara släpper jag hinken på golvet. 10 L importerat, färdigblandat saltvatten på golvet. Blandade nytt, av de sista 5 L och lika mycket kopparhaltigt kranvatten, torkade golvet LÄNGE, kastade i mig maten, hann inte ens äta allt, sen var jag tvungen att hälla i det nya vattnet och åka tillbaka till jobbet. Allt salt var inte upplöst, så några av de inneboende är fortfarande jättesura. Vet inte om de kommer att förlåta mig…

Idag känns det bättre, förutom att handlederna är sämre ändå efter hinkbärande och golvtorkande (det var mina dumma handleders fel att jag släppte hinken). Jag har nämligen lånat ett akvarium. Mamma har en liten liten damm och ett 120 L akvarium, sommar och vinterförvaring åt några slöjisar. Fisken har flyttat till Uppsala, och hoin ska inte ha dammen igång i sommar, utan tiodigast nästa sommar. Således behöver hon inte akvariumet förrän tidigast hösten efter det.
Mina koiyngel är små, men har växt ur sin burk. Imorrn ska jag göra iordning värsta lyxpalatset år dem. Från 10 L till 120 när man är en 25 mm fisk är nog helt OK.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sloj-border
0

haha shit vad hemskt att tappa 10 L vatten på golvet!!! xD

Vattnadal
0

Jo, fast att torka upp det var inte det värsta. Det var en del, det tog tid, fast det var "importerat" vatten, och saltet kostar pengar (även om det bara var 330 gram) men det värsta var att jag inte kunde låta det nya stå och blandas upp ordentligt, utan var tvungen att hälla i det på en gång.

Fast på jobbet, och när jag hade mitt första saltakvarium för ett gäng år sen, hällde jag alltid i vatten och sen saltet direkt i akvariet. Dock var det inte så lite vatten som 20 L då, det rubbas extremt lätt, alla balanser od på så liten volym.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KerstinL
0

Jag kan ju erkänna att jag hade lika roligt själv i förrgår.., fast inte med hinkar utan med slang.. Jag hade tömt ur vatten ur tetraburken, rensat växter och fixat.. sen började jag fylla på. Mitt i allt kommer Kent hem och är fikasugen, dessutom har han köpt med sig en liten present till mig (en dvärghamsterkille..) jag blev jätteglad och vi satte oss till bords och gullade med hamstern och pratade. Helt plötsligt hör vi: SKVAAAAAL! NEEEJJJJJ, har glömt att jag fyller på vatten…… Kan tillägga att 450 liters akvariebänk på parkettgolv INTE går att flytta direkt… Skrikandes

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

volvo-sport
0

inte bra inte i lokalen e det ju lungt men hemma känns mindre braRynkar på näsan