Varför?

Det är inte alls så svårt. Man kan göra som jag och köra nano, så blir det inte så dyrt heller. Jag har ett 60 L 6-kantigt, lite moddat med pump och belysning, men inklusive "all" fisk, koraller od är det inte SÅ förfasansvärt dyrt, kanske 5000 kr första halvåret eller så…
Bodde du i Gävle, så kom in på jobbet (Brynäs zoo) och prata salt, så förstår du hur enkelt det kan vara att ha nån clown och ett gäng eldräkor!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#2 Det kanske jag ska ta och göra, fast just nu är jag mitt i en flytt…hoppas bara att alla fiskar överlever transporten *håller tummarna*
Amor vincit omnia
Ahh, vad vacker räka..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#2 Har ni säljer ni saltvattens tillbehör och djur?
isåfall kanske man är välkommen nästa månad när jag funderar på att åka till Stockholm och fylla på burken.Kanske har någon fragg att byta med dig även om jag har lite snålt med arter just nu.Hammarkorall samt skivisar.

Nu har jag i och för sig slutat, och Andreas med, men Eva och Lena jobbar ju kvar i butiken. Vet att det finns saltvattensakvarium kvar, men har ingen aning om hur välfyllda de är för tillfället. Det bästa är ju att ringa dem innan och kolla läget på fisk/koraller.
Butiken ligger bara 5 min från E4:an, vilket är ett plus.
Jag har tyvärr inget att byta med alls, då jag har bproblem med vattnet i mitt nya hus, kopparhalt på mer än 2,5 mg/L vatten!
Dock kan jag tänka mig att betala en liten slant för fraggar. Bor själv 2 mil från E4:an (svänger av vid Axmartavla) och bjuder gärna på en fika om ni vill kika förbi!
MVH Elin
Det låter bra.Jag får la höra av mig när jag ska ner över.
MVH.Ted

åh vilken fin räka :D:D

#6 Helt OT men varför fick du och Andreas sluta?
MVH Erika :)

Andreas jobbade egentligen bara som vikarie då Eva födde barn och var mammaledig. Han blev kvar ett tag till som extra på helger, vid sjukdom osv, till ekonomin kom ikapp.
Sen öppnade det ytterligare en djuraffär i Valbo, och vår butik gick bara percis ihop ändå, så jag blev varslad. Hoppade sen på den nya, som extra, innan jag blev uppsagd. Vågade inte chansa, tänkte jag. Varslet var 6 mån, och sen skulle vi se hur det gick. Hade tänkt få fast tjänst på den nya, men så långt kom jag aldrig. Sade upp mig där när jag fick jobba på konsum, inte drömjobbet, men säkrare och bara 3 mil enkel resa, istället för 6 mil, med samma lön eftersom det fortfarande är handels.
MVH Elin

Okej, så tråkigt. Både du och Andreas var väldigt duktiga och hjälpsamma där :) Andreas är ju på den nya butiken nu om jag sett rätt.
Hoppas du hittar ditt drömjobb snart!

Jodå, han har heltid på den nya butiken. Blev själv varslad försent för att hinna söka de fasta tjänsterna där.
Jag vet ju vad mitt drömjhobb är, och djuraffärerna i Gä'vle är det 6 mil till, dyrt att pendla efter flytten. Ska vara en i Söderhamn då, men de käönns inte tillräckligt bra. Kanske ska starta en egen?
MVH Elin

Jag PM:ar dig, så vi inte förstör tråden :)