Snäcklekare säljes
Lamprologus multifasciatus, snäcklekare. Jag har ett gäng men känner att de är lite för många när det är dags för barnen att hitta egna snäckor och revir. Dessutom tror jag de föredrar ett kar med högre PH eftersom de är en ciklidart. Jag kan inte se någon könsskillnad på dom men säljer de helst om 4-6st eller liknande. Snäckor medföljer eftersom de bor i dessa. Underbart söta firrar med riktig personlighet! Pris: bud
Bor dom i snäckor? Är det fisken på bilden eller räkan? :O
Det är fisken… Räkan är en filterräka som ville vara med och visa upp sig :P
Aha. :P Men… Vad menar du med "bor" ?

har du dom kvar ?????

åh vad fina, skulle det funka i ett 54-liters?
Japps, dom är kvar :) De ska tydligen funka bra i tom 30-liters vad jag har läst, de har ju sitt revir runt snäckorna bara. Tyvärr har min nya pleco ingen känsla för finess så han skvätter runt deras små snäckor :(

#6 Ok, dom kanske skulle bli fina i mitt 54-liters :) Var bor du ?

oki är intresserad av dom men vad vill du ha för dom ???

eller du kanske vill byta mot någon annan fisk vi har jhu träff i våra lokaler i helgen ??????
har jhu lite skalarer m.m man kanske kan byta med ?????

vad kostar snäcklekare?
Det beror lite på hur många man vill ha :) Jag säljer de helst i små grupper eller alla 10 eftersom de verkar trivas med att bo i ett litet "snäcksamhälle". Byte kan ev. vara intressant. Jag söker ju bland annat olika snäckor i olika färger, bandguramis, olika malar (ej pansarmalar..), ev ett litet stim rödmunstetror och annat skoj :)

har lite skalaret å lite Ancistrus tamboensis skalarerna börjar bli vuxna djur som börjar para ut sig …..
har du vägarna för bi i tyresö i helgen kan du jhu alltid komma för bi i våra lokaler min 8kerstins och kent´s sajtvärdarna)
Scalarer var jag lite inne på förut, men de verkar vara rätt duktiga fenbitare… Jag har ju en del firrar med långa fenor samt ska köpa fjärilsfisk, så det bör ju vara nåt snällt =P
Kan även tänka mig att byta mot ett beg. innerfilter (minst 1000L/h) och slänga in en slant emellan om det behövs.
Jag har sett väldigt olika priser på dessa, alltifrån 100kr/par och billigare. Jag tänkte väl 20kr/par eller 150:- för alla 10….

Som jag frågat tidigare i tråden, vart bor du ?

jag har ett fluval 4+ om det är intressant ??? det är på 1000L/h
Coola såna skulle man ha;) hur stora blir dde?
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/
#15 hon finns i Haninge, söder om sthlm.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

De blir ca 4cm som vuxna :) ag har ev. hittat ett kraftigt innerfilter, men de finns alltid massa skoj man behöver… Så visst kan jag kika lokaler om jag hinner!

oki antingen byte eller så kanske du vill ha pengar för dom ??? vem vet ????
Synd att du bodde så långt bort, skulle gärna velat köpa ett gäng :(
lurvponnyn.vimeddjur.se
Hur många vill du ha då? 4,6 eller alla 10? =)
Jag hade kunnat tänka mig alla tio, men då vill jag ha de fraktade åtminstonde till skåne.
lurvponnyn.vimeddjur.se

hadde jhu siktat in mig på alla 10 
#23 -skåne är ju liiite långt bort, tror nog det finns snäcklekare där nere oxå ;)
#24 -det låter prima det! Andra annonser jag sett har de tagit 100:-/par så 150:- för 10st verkar vara ett klipp ;) För min del kvittar pengarna, bara de kommer till ett bra hem!
#25 Jo det var det jag tänkte var synd. Har svårt att få tag på dem härnere, beställde i djuraffären och då tog det ett halvår innan de kom. Då var det inte riktigt aktuellt längre. :(
lurvponnyn.vimeddjur.se