Äntligen en "Drake"
Har äntligen vågat mig på att köpa en Drakfisk till mitt salt på 340L 
Skickar med en bild på den, är otroligt intressant.
När den smyger sig på sina offer så kryper den fram på bukfenorna så nära den bara kan, sedan smäller det utan att offret har en chans.
Påminner faktiskt om ett kattdjur när den gör så.
Som säkert dom flesta vet så är dom rejält giftiga och i förgår när jag matade korallerna så glömde jag bort "Draken" som kom som skjuten ur en kanon, gissa om jag var snabbt upp med armen 
Per/Haninge
Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.
Tänkte just det… hur i hela friden ska Per kunna låta bli att stoppa ner handen??? Och då tänkte jag inte på att handmata korallerna utan mer på nyfikenhet..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Gud va vacker den var! Vart har du köpt den?

Gud vad fin (:

äter den dina andra fiskar?
Cool!!
Otroligt ståtlig och fin! Bara den växer till sig litegrann så kommer den bli en riktig snygging senare! Grattis till köpet!

Riktigt snygg
det råder ingen avundsjuka hemma nu när du har 2 ?

E ju inte ett smack avis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
haru matat den med några Black molly än ? 
Oj vilken respons det är på detta forum 
Ska försöka att inte att missa svara någon, i dagsläget är den ca 10cm.
Den har inte tagit någon annan saltinnevånare, trots att Clownera bara är ca:2,5cm.
Hata mig inte men ibland ( väldigt sällan numera ) Black molly.
Har lyckats att få den att ta faktiskt det mesta så som räkor och annat fryst käk.
Jag har bara en drake i akvariet, den andra lever på land ( hon är inte så farlig även om hon är giftig mellan varven
)
TACK, jag tycker också att den är vacker.
Var faktiskt till Akvarielagret i söndags och investerade i algskrapa, tänkte inte utmana ödet med att bli stucken, även om Christer tyckte att alla som har drakar nog kommer att bli det någongång 
Per/Haninge
Per/Haninge

Är man inte känslig ska det ju bara göra ont som fan, ett bra tag, har jag hört!
Har klarat mig många år med drakar på jobbet, hade tom en hemma för många år sedan. Det gäller att de är mätta när man skrotar runt i akvariet!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

kan dom leva på land?
Den andra är en upprättgående art av Homosapiens model hona som är ringmärkt 
Per/Haninge
#12 tror han menar en människa? :p

Det är lite internt i mellan mig och Per, När jag syftade på den andra draken så menade jag skämtsamt Per´s underbara trevliga fru
I vårat forum i bollmora akvarieklubb gnabbas vi ibland rätt friskt
Hahaha.
Jag förstår inte hur man kan kalla en sån underbar människa som Annelie för drake!! Fy skäms Janne.. hehehe
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Vågar man fråga vad en sådan vacker varelse kostar? Och nej, inte annelie:P

Jag skulle säga 300-700 beroende på art, storlek, butik och man butiken importerar själv eller om det blir flera mellanhänder. Tror att någonstans däremellen är vanligt, typ ca 495-549.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Mitt ex ( inte förra flickvän )
kostade 225:- men så är den heller inte så stor.
Stööre exemplar ca: 20-25cm kostar som Vattnadal skriver, dock så tar vissa också mellan 700-900 för dom.
Men som sagt, beroende på mellanhänder så varierar priset.
Bromma zoo hade ett gäng inne nu som var ca:5-6cm och dom kostade om jag inte såg fel 199:-
Jag berättade för Annelie om hur ni försvarar henne och det kommer hon att leva länge på 
Per/Haninge

#13 haha oj vad dum jag är hahaaha ^^
grymt häftig

nu har du jhu provat red tail catfish å arowana ska du inte prova en drake me ???????
? det är ju en drake som jag har skaffat..
P.S
det heter Saab Sport 
Per/Haninge
Himmel vad vacker! 

Vad vacker den va.

synd med ett sådant namn på en så fin fisk :-(
Draken är ju inte så giftig om du inte är alergisk.Tror det är värre med vissa koraller när du ska fragga.
Själv så blev man sugen på de små drakarna dom hadde på Brommazoo men rena rama plågeriet om dom ska få gå i mitt RSM 130.
Ev blir det ett större kar inom en snar framtid.Troligen runt 500 liter men jag är även sugen på ett optiqwhite runt 1000 liter.Då kan det hända att man skaffar en drake eller så.
//Ted

Det är vekligen en häftig fisk och jag måste ha en sån om vi skaffar saltvatten kar nån gång.
Jättefin!!

Åh, vilken fin..=)