Mal borta!
Min Ancistrusmal är spårlöst försvunnen. 
Han har nu varit borta i 2 dagar och jag har letat igenom hela akvariumet, men inte hittat honom. Kan han ha dött och så har dom andra fiskarna ätit upp han? Fast det borde inte gå så snabbt, jag har ju suttit hela dagarna och kollat på mina små fiskar, så jag borde ju sett om dom ätit på han!
Nån som vet vart han kan ha gömt sig?
Snälla hjälp mig. Vad ska jag göra? 

jag kan tyvärr inte tala om vad du ska göra mer än att tala om att det där har hänt mej med ett x antal gånger….
det är tråkigt när det händer
Men vad händer egentligen? Rymmer dom? :O
Nu har jag hittat honom!
Han sitter under pumpen nu. MEN VART HAR HAN VARIT?! 
slug rakare kan jag få se bilder på dina fiskar

hahaha vilken rackare!!^^ ibland försvnner nån fisk och är spårlöst borta… det hände mej här om dan oxå xD haha jag kunde inte hitta min gula indianplaty!! men sen när jag letat igenom hela akvariet och lyfft på alla saker så var hon längst inne i döskallen xD haha snacka om att jag han bli rädd!! :S :P
#5 Det finns en tråd med bilder på dom, :D heter nått med "Mitt akvarium" :P
Nu ser jag då och då att han simmar in i pumpen, (jag har en lite annorlunda pump) men iaf så simmar han in där vattnet åker ut och sitter där inne . :O
Det har hänt mig också, de är mest nattaktiva tror jag, det är väl därför de gömmer sig, De kanske är vampyrer hehe XD
#8 HAHAHA! X'D Ja, min har faktiskt huggtänder. :O dom sitter på sidan av munnen. :O
:D
det är sant! X'D
Jag tror dig
haha. okej det kanske inte är huggtänder men det ser ut som det. :P
Jag har samma sort mal som du :) Är din prickig och fin?
ah :)
Min med :D Jag såg på en bild på din andra tråd: "fixat med mitt akvarium…" De är nästan likadan, din är bara lite mer brun, min är svart
Han kanske satt i pumpen? Min brukade krypa in bakom skalet till min pump.

Haha vilka busar! ^^
#17 Ja han brukar sitta där ibland. Men inte alltid. Men nu tror jag jag har hittat gömstället.
Sloj-border, kan du förklara? xD Urusel på att förklara saker. :P

haha kan försöka iaf :P^^ det var så här att Lovizaa har en anorlunda pump som sitter fasst i akvariet… och när vi skulle lyfta på luckan och kolla om malen var i pumpen så såg vi ancistrusmalen i en liten "plastficka" (pumpen har som olika "lådor" som vattnet silar igenom… men en av "lådorna" är det inget filter för där sticker pumpskaftet upp (och motorn till pumpen sitter där) och hur han har komit dit vet i f*n haha! ^^ så då var det bara att börja att pilla bort pumpmotorn och nån annan konstig plastgrej (det var väldigt trångt) så vi fick ta 2 teskedar och försöka lyfta malen och de kan jag säga er tog 20 minuter!! haha^^
#20 Ja typ sådär. :P Det tog typ 1 timme. xD

haha aa det kanske de gjorde^^ tiden går fort när man är konsentrerad på saker xD
Hahaha aaah. Men tur att vi fick ut han tillslut. :) Nu är vattnet hyfsat rent. :P
#20 Mjo, jag vet nog vad ni snackar om, en svart stor grej, eller den behöver ju inte vara svart. Hade en likadan, och sedan ett "on the rocks" skal ovanpå. Han kan ha tagit sig in ovanifrån (inte troligt dock) eller i hålet där vattnet kommer ut, vet ju inte hur stor malen är.
#24 Hur ska han ha kommit ovanifrån som? Det finns inge vatten ovanför och han måste helt enkelt hoppa jättelångt i luft eller flygitfast det är ju omöjligt)…
Han är ca. 4-5cm
#25 Kan han inte ha sugit sig upp längst pumpen? Vet ju inte riktigt hur din pump ser ut, har bara en föreställning. 4-5 cm är väl inte alls stort, då finns väl chansen att han har kommit in genom hålet?

#23 haha jaa!!^^ okej vad bra x)
#26 nej jag tror inte att han har kunnat åka in där… jag kollade (när vi höll på ta ut honom) om det fanns nått litet hål in från pumpen till lådan, och det fanns det inte :S haha!! ^^ vilken liten rackare den bus malen är!! xD

haha
#26 Han är kanske 6-7 cm, tänkte efter och 4-5cm är han nog inte. :P Men i pumpen går det inte att åka upp i. det är stängt överallt. :/

hhaha tänkte jag med…. han är väl inte 3-4 cm xD haha han är ju typ 7-8 cm :P
4-5cm