Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 3537 ggr
Sloj-border
0

Yngelkar för platy yngel??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min platyhona ska snart få yngel och jag har gjort iordning ett yngelkar på 12 L där hon ska få föda… det jag undrar är att om man behöver doppvärmare i yngelkaret eller inte? Väldigt tacksam för svar! :)

limaka
0

jag tror det för platy ska ju ha temp 24-28

Sloj-border
0

okej ;) tack!

limaka
0

jobit att köpa bara för dom är så dyra

Sloj-border
0

mm :/ fasst jag ska ta doppvärmaren från 54 L karet ;)

mammiz
0

jag har inte doppvärmare i mitt lilla akvarium. Det håller värmen med hjälp av lampan. Har runt 25-27 grader däri. Även när lampan är släkt…

Sloj-border
0

jaha :) vad är det för lampa? :D

mammiz
0

Vanlig lampa som du har i rampen. =)

Jag tror inte det är mer än 10 watt, det är som en glödlampa.

limaka
0

har jag med i mitt nya;)

mammiz
0

Glad

Sloj-border
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej ;) men jag har bara en sån här vanlig skrivbordslampa åvanför :/ en sån här --->

limaka
0

jag har gort om i mitt 60l kar nu blev skit braFlört min teleskopöga vill inte äta ok simmar runt i en litten sirkel bara :(

mammiz
0

#10 med en termometer ser du om du behöver doppvärmaren, men du behöver kanske det med den belysningen.

Lycka till!Glad

Sloj-border
0

okej;) jag har en doppvärmare där i nu och jag har nyss satt i dom blivande mammorna ;D

KerstinL
0

Ta bort doppvärmaren är mitt råd.. (se tråden "håller hon på att föda?")

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Sloj-border
0

okej ;) men jag har ingen pump nu men jag ska köpa en luftpump med filter på måndag :) men jag har ju satt mina 2 gravida där nu, men istället för att göra små vattenbyten kan jag inte ta pumpen från 54 L och he i yngelkaret ett tag så den får köra igenom vattnet typ 2-3 gånger om dagen (för jag tror inte att mammorna hinner föda innan dess ;) jusst nu har jag satt pumpen i yngelkaret men ska snart flytta tbx den :) Tacksam för svar! :D bild kommer snart ;)

Sloj-border
0

Putt

KerstinL
0

Du behöver inte ha pump i yngelakvariet, det räcker om du byter lite vatten varje dag (typ 1 liter).

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Sloj-border
0

okej ;) men jag ska endå för säkerhets skull köpa en luftpump idag ;)