Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettcentralamerikanska-ciklider
Läst 684 ggr
KerstinL
0

Nya Ifokus

Nya uppdateringar av iFokus

Under helgen 24 - 25 januari har vi uppdaterat iFokus till version 3.2. Med den kommer det några nya saker. Här är en kort sammanfattning av det viktigaste.

* Inga popup-fönster. Nu visas personliga meddelanden, Mina sajter, Mina inlägg med mera i huvudfönstret. För bilder finns det en personlig inställning där du kan välja hur du vill visa dem.

* Personlig kontrollpanel i övre högra hörnet. Där ska alla dina personliga inställningar, favoriter, vänner med mera, finnas.

* Lättare att ta bort sajter från listan Mina sajter. Kryssa ur kryssrutan så försvinner de. Vill du lägga till en sajt igen finns de längst ner i samma lista. Kryssa för den du vill lägga till.

* Listan Mina vänner har flyttat ner till en flik bredvid Mina sajter i personliga kontrollpanelen. Klicka på fliken för att växla mellan listorna. Inloggade vänner visas med en grön plupp.

* Vi har börjat räkna poäng för saker som skapar aktivitet. Du får poäng för inlägg, kommentarer, bilder i album med mera. Dina poäng visas längst upp till höger. Olika poängnivåer har fått namn efter ädelstenar. Du startar på nivån som kallas glas. I inlägg och kommentarer visas varje medlems ädelstensnivå som en symbol för hur aktiv medlemmen är på iFokus.

* Förtydligande av knappar för att skriva inlägg och artiklar samt söka på sajterna. Tydligare medlemsregistrering för nya medlemmar.

* Tydligare markering av nya meddelanden.

* I början av sidan visas länkar för dem som har skärmläsare. Länkarna gör det enkelt att hoppa till inläggslistan, innehållet och högerspalten.

* Talekot för skärmläsare berättar om inlägg i inläggslistan är oläst eller inte.

Vi vet att det fortfarande finns fel i meddelandefunktionen. De är inte bortglömda.

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[IsabelleA]
0

Jag har 0 iFokus poäng, endå har jag skrivit många inlägg och trådar …

Silvernalles
0

Vad har poängerna för poäng? Ursäkta ordvitsen…

Lovizaa
0

Jag har också 0 poäng, även fast jag skrivit mkt inlägg. :S

limaka
0

samma här :s

KerstinL
0

Det bästa är nog om ni går in på support.ifokus och kollar med dom som ligger bakom själva uppdateringen.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

limaka
0

ok tack XD

Faxlin
0

De som fortfarande har problem så kan de problemen härröra sig av att ni har en gammal webläsare. Grabbarna bakom iFokus har sagt att de kommer inte bry sig om att fixa buggar som enbart är för de med de gamla webläsarna. Så ni kan börja och kontrollera om ni har IE6 på era datorer. Om ni har det så uppgradera dem till IE7. Im ni inte vill uppgradera till IE7 utan hellre har kvar IE6 då får ni tyvärr lära er att leva med de buggar som är i den versionen.

Mvh Åsa Faxlin Medarbetare på akvariefisk.ifokus

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lovizaa
0

hur vet man om det är ie6 eller 7 ?

Faxlin
0

#8: För att kontrollera vilken version av Internet Explorer du använder öppnar du webbläsaren och klickar på "Hjälp" i den övre menyraden. Därefter väljer du alternativet "Om Internet Explorer". Där finns information om webbläsaren.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

RoSa-RoSeN
0

I början funkade de inte alls.. Men nu har poängen börjat funka! =) Och ja, allt har börjat funka :)

gss90
0

vad har poägen för funktion/nytta?

RoSa-RoSeN
0

#11 Jag tror de är för att se hur aktiv man är och så tror jag att de är för kul ^^

Lovizaa
0

jag har IE7 ;)

gss90
0

ok då förstår ja:)

idisen95
0

jag har ca 70 poän och glas … får man en ny ädelsten för varge 100 poäng?

gss90
0

OM du klickar på bilden där det står glas så kommer det fram en tabell:O jag ahr kristal:)

Lovizaa
0

#15 klicka på bilden du ser däruppe bredvis poängen. ;)