Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 2550 ggr
[IsabelleA]
0

Prinsessan av Burundi

Nu har jag köpt fyra stycken prinsessor. För hoppningsvis är det två hanar och två honor. De är inte könsmogna än men när de vuxit en centimer till så blir det säkert några kullar. De på Bromma zoo sa att jag kunnde ha prinsessorna i mitt 54 liter men nu när jag läser om de behöver dem 20 liter till … hmmm. Jag hoppas bara att de klarar ssig endå ;)

Jag kommer att köpa Multisar också och hoppas med hela mitt hjärta att de går ihop tillsammans.

Jag undrar om jag kan ha Jullar också eller blir det för mycket i mitt lilla lilla kar? (Nämnde jag att det var 54l?)

Jag är så glad att karet äntligen fått lite liv och bilder kommer senare! :)

[IsabelleA]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina fyra prinsessor

PatrikN
0

tror inte dom ska gå ihop med någon annan art efter som prinsessor är välldigt agressiva.
dom kan ju ta ett helt 300 liters akvarium som revir..

// Patrik Nordlöf

[IsabelleA]
0

Hmm, jag frågade på Bromma zoo och de sa att om jag satte stenarna i ena sidan av karet och snäckorna på andra så skulle det fungera. Dessa prinsessor är just nu endast 2 cm.

PatrikN
0

Kan funka men är tveksam,
Och man läser ofta om Bromma zoo på zoopet att dom har gett "fel" info om fiskar,,
Men ända sättet att veta är ju att testa Tungan ute

En vuxen prinsessa blir 10 cm

[IsabelleA]
0

#4 Jo, denna tjej som jag pratade med var ny tror jag, hade ett Tanganyika kar själv och kunnde en del.

Jag hoppas att de går ihop. Jag ska prata med de på akvarielagret om detta :)

PatrikN
0

Jo dom kan ju,
Om dom säger det funkar kan du lita på dom till 100%
Riktigt bra affär!Tungan ute

[IsabelleA]
0

#6 Jo akvarielagret är en ren favorit! Mycket kunniga.