Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 1396 ggr
Oliviahack
0

Vattnet i tanken - ett problem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har problem med att mitt kranvatten är inte helt klart, alltså lite brunaktigt och då blir akvariets vatten i en grön/brun tråkig nyans. De är ganska svårt att förklara men jag är säker på att de inte bara är jag som har de problemet.
Men iaf, hur ska jag göra för att få bort den bruna färgen i vattnet? För mina grannar har antingen inget akvarium som dom behöver vatten till eller så har dom filter i brunnen (jag bor på landet och vi har egen brunn).
Är de någon som har nått förslag?
Jag tycker de är jobbigt att köra 120L dunkar vatten från stan(GBG), eller rättare sagt de är mina föräldrar som tycker det (konstigt nog så erbjöd sig pappa och göra det ^^)

Nog med tjöt, vore tacksam om jag fick lite råd och hjälp för jag ska börja om helt med mitt akvarium.

Här kommer en väldigt dålig bild på hur de ser ut nu, jag gillar inte färgen alls i akvariet.

Oliviahack
0

(jag vet att de ser ut som f*n och att de är tomt, men de är just därför jag vill börja om från början)

volvo-sport
0

det finns jhu vatten filter som tar bort järn kalk m.m

men sen tar det jhu bort massa andra bra å ha grejer i vattnet ..

vet du om du har problem med vattnet med gaser ..höga halter av järn kalk m.m

flaxss
0

skaffa ett bra filter, skaffa nya ljusrör och rensa bland växterna så ljuste kommer ner. så blir det nog bättre.

volvo-sport
0

men nu va det jhu inte det som va problemet att vattnen blev dåligt i akvariet utan att vattnent i kranen är dåligt

KerstinL
0

Är vattnet lite rostbrunt så beror det nog på ganska högt järnvärde i vattnet,eller rost i rören som leder vattnet till kranen, tror inte man kan göra annat än att kanske installera någon slags vattenrenare i/på kranen..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool