Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsjukdomar
Läst 2003 ggr
sophia007
0

De höll på att dö!

Panik i morse, på väg till ett möte skulle jag bara säga gomorron till fiskarna. Och upptäcker att mina kardinaltetror är i princip genomskinliga! Jag gissar att det är nitrithalten som stigit för mycket eftersom akvariet varit igång i bara två veckor. Som tur är är det ett litet akvarium, bara 20 liter, så det går snabbt att byta ut ungeför 50% av vattnet och sedan kasta mig iväg till mtet som höll på hela dagen. När vi äntligen kom hem igen kastade jag mig ner till akvariet och de var röda och blå igen!!! Skrattande Min söta små tetror. Aningen bleka fortfarande så jag byter ut hälften av vattnet i morrn igen om de fortfarande är bleka, men jag hoppas de ska må bra i morrn, håll tummarna!

Scilla
0

Byt inte för mycket bara, jag skulle ta det lite lungt. Använd gärna vattenberedningsmedel.

Starfall
0

Mina neontetror är alltid jättebleka när jag tänder akvarielyset tidigt på morgonen. Tror det är någon försvarsmekanisk att dom inte ska synas för väl på natten.

sophia007
0

De ser aningen bleka ut idag med, men jag ska försöka ha is i magen och iakkta dem noga under dan. Åh jag vill verkligen inte att nåt ska hända dem liksom…

flaxss
0

Kardinaltetror vill ha 60-70L som minst. så du bör nog skaffa ett större kar snart om du vill att dina tetror ska må bra och utvecklas bra.

det blir svårt att hålla bra vattenvärden i ett 20L kar och Kardinaltetror är känsliga för dåligt vatten.plus kan det lätt bli både för kallt och för varmt i ett 20L kar.

mata sparsamt. och tvätte inte pumpen förens flödet börjar bli dåligt. där i i pumpen utvecklas alla bra bakterier.

sophia007
0

Det blir ett större inom kort så då får de flytta över till det. Tack!

limaka
0

dom kan ha blivit skrämda!!!??Glad

Lovizaa
0

Åk till en djuraffär och be om vattenprover! :O

flaxss
0

dom kommer bli normala när dom får ett större kar.